Nastava kao ritual. Integriranje feminističkih i interkulturnih načela u poučavanju (CROSBI ID 51874)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bartulović, Marija
hrvatski
Nastava kao ritual. Integriranje feminističkih i interkulturnih načela u poučavanju
Tekst govori o nastavi kao neponovljivom činu čija je svrha ireverzibilni pomak u svijesti onih koji u njemu sudjeluju. Nastava, prema tome, nije shvaćena kao unaprijed definiran proces čija se struktura može osmisliti, razložiti te u određenoj sekvenci vremena realizirati, već kao autentičan čin stvaranja čija je svrha istinsko obrazovanje. Istinsko obrazovanje je shvaćeno kao ono koje proteže svijest na način da sudionicima u procesu poučavanja i učenja, omogućuje iskustvo 'novog'. 'Novo' je određeno kao samoprevladavanje, stanje kojeg odlikuje dijalektički odnos toka, odnosno spontanog kretanja u kojemu su akcija i svijest jedno, i refleksivnosti putem koje su centralna značenja, vrijednosti i ciljevi kulture, promatrani u akciji putem oblikovanja i objašnjavanja ponašanja (Turner, 1980). Odrednice tako shvaćene nastave u tekstu se promišljaju preko temeljnih načela poučavanja u feminističkoj pedagogiji kako ih određuju Maher i Tetreault (2001): propitivanja autoriteta, (samo)osvještavanja, povezivanja kognitivnog i afektivnog, kojima su pridodana načela dijalogičnosti i erotičnosti.
nastava, autentičnost, osvještavanje, interkulturno obrazovanje, feministička pedagogija.
nije evidentirano
engleski
Teaching as a ritual. Integrating feminist and intercultural principles in education
nije evidentirano
teaching, authenticity, consiousness raising, intercultural education, feminist pedagogy.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
151-165.
objavljeno
Podaci o knjizi
Interkulturalmo obrazovanje i europske vrijednosti
Hrvatić, Neven
Zagreb : Virovotica: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici
2014.
978-953-56216-1-4