Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Lektira našeg doba (CROSBI ID 208647)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Jerkin, Corinna Lektira našeg doba // Život i škola = Life and school, 58 (2012), 27 (1); 113-133

Podaci o odgovornosti

Jerkin, Corinna

hrvatski

Lektira našeg doba

Predmet je rada lektira u suvremenome hrvatskome obrazovnome sustavu, posebice u osnovnoj školi. Rad je podijeljen u tri dijela. U prvome dijelu prikazuje se opće stanje lektire u suvremenome hrvatskome obrazovnome sustavu, osobito u jezičnim predmetima i jezično-komunikacijskome (jezično-umjetničkome) području. U drugome dijelu donose se važne pretpostavke, metodička načela, pristupi, nastavni oblici „nove“ nastave lektire koji su u skladu s osnovnim ciljevima nastave lektire, odnosno književnoga odgoja i obrazovanja uopće: razvijanjem ljubavi prema književnoumjetničkoj riječi i potrebe za čitanjem te izgrađivanjem samostalnoga, kritičkoga, selektivnoga čitatelja. Zahtjevi nove lektire djelomično su sastavljeni na temelju različitih ranijih značajnih radova, dijelom su deduktivno izvedeni iz suvremene didaktičko-metodičke misli i suvremenih spoznaja o čitanju, ali su oblikovani i na temelju induktivnih teorijskih i praktičnih zapažanja. Kombinacijom deduktivno-induktivnoga pristupa došlo se do zaključka da se lektira mora proširiti u sve nastavne predmete, a u vezi s književnom lektirom proizlazi potreba za individualiziranim, mentorskim pristupom, većom učeničkom slobodom u izboru naslova, ugodnijom atmosferom u nastavi lektire, većim uvažavanjem učenika i njegovih doživljaja te promjenom postojeće koncepcije nastave književnosti, odnosno zamjenom nastave zasnovane na odlomcima iz književnih djela čitanjem cjelovitih ostvarenja da bi čitanje bilo kvalitetnije. U trećemu dijelu navode se posljedice koje proizlaze iz takva pristupa lektiri.

čitanje ; individualizirani pristup ; lektira ; mentorski pristup ; osnovna škola

nije evidentirano

engleski

Required Reading of Our Time

nije evidentirano

reading ; individual approach ; required reading ; tutorial approach ; elementary school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

58 (27 (1))

2012.

113-133

objavljeno

0044-4855

Povezanost rada

nije evidentirano

Poveznice