Kako medijsko izvještavanje o sportu utječe na percepciju kod studenata (CROSBI ID 613748)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Popović, Goran ; Grmuša, Tanja ; Gotal, Iva
hrvatski
Kako medijsko izvještavanje o sportu utječe na percepciju kod studenata
Sport je, kao sporedna stvar u životu svakog ljudskog bića, ušao u sve pore toga života postavši njegov važan sastavni dio. Ovisno o kojemu je mediju riječ, poruka će do publike stići na različite načine. Televizija pruža najcjelovitiju sliku događaja, dok je nedostatak radija nemogućnost vizualizacije. Istodobno, tisak odlazi u drugi plan pred najezdom mnogih internetskih portala. Važno je i pitanje popularnosti. Sportaši mogu postati popularnima zahvaljujući svome uspjehu i upornosti, a u današnje vrijeme sve više zaslugom medija i oglašivača koji sportaša zbog vlastitih interesa stavljaju u prvi plan, a da to nije nužno zasluga njegova talenta i sportskog uspjeha. Uz sportaše, veliki dio medijskog prostora zauzimaju i navijači, posebice huligani. Izvještavanje o njima često ih potiče da čine još više nereda jer tako dolaze u središte pozornosti. Rad istražuje percepciju studenata komunikologije o sportu i sportašima, s pretpostavkom da oni imaju drugačije, temeljitije opažanje medijskih objava. Istraživanje provedeno u svibnju 2013. godine, na uzorku od 114 studenata komunikologije Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu pokazalo je kako većina ispitanika smatra da medijske objave neki sport čine važnijim/popularnijim u odnosu na druge sportove, pri čemu izvještavanje o nogometu zauzima najveći medijski prostor. Također, većina ispitanika medijsko izvještavanje o problemima u sportu ocjenjuje dominantno kritičkim i senzacionalističkim, a odgovornima za takvo stanje smatraju upravo novinare. Utvrđena je i razlika između ispitanika u recepciji medijskih objava o sportu pri čemu iste više prati muški dio studentske populacije, nego ženski.
sport ; medijske objave ; studentska percepcija ; popularnost sportaša ; sportska komunikacija
nije evidentirano
engleski
How media reporting on sport influences on perceptions at students
nije evidentirano
sport ; press release ; student perception ; athletes’ popularity ; sport’s communication
nije evidentirano
Podaci o prilogu
492-500.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Menadžment: znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem, zbornik sažetaka
Barilović, Zlatko ; Jurina, Milan ; Morović, Vinko ; Popović, Goran ; Šimurina Mile, izvršna urednica: Šiber, Gordana
Zagreb: Veleučilište Baltazar Zaprešić
978-953-7670-99-3
Podaci o skupu
Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem ''Menadžment'' / Scientific and Professional Conference with International Participation ''Management''
predavanje
06.06.2014-07.06.2014
Zagreb, Hrvatska