Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Rizici od medijskog izvještavanja u tinejdžerskim časopisima Teen i OK! (CROSBI ID 613746)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Popović, Goran ; Grmuša, Tanja ; Tolić, Ines Rizici od medijskog izvještavanja u tinejdžerskim časopisima Teen i OK! // Medijska pismenost u digitalno doba - kulturna, ekonomska i politička perspektiva: knjiga sažetaka Međunarodne znanstvene konferencije / Zgrabljić Rotar, Nada (ur.). Zagreb: Hrvatski studiji, Sveučilište u Zagrebu, Borongajska cesta 83d, Zagreb, 2014. str. 91-93

Podaci o odgovornosti

Popović, Goran ; Grmuša, Tanja ; Tolić, Ines

hrvatski

Rizici od medijskog izvještavanja u tinejdžerskim časopisima Teen i OK!

Teorijski dio rada govori o društvenim funkcijama medija, o odnosu djece i medija i medijskim sadržajima za mlade, s posebnim osvrtom na tinejdžerske časopise. Masovni su mediji sastavni dio života mladih i važan faktor u njihovoj socijalizaciji i odgoju. Medijski sadržaji mogu pomoći u kreiranju ličnosti, ali i manipulirati potrebama, idealima i predodžbama mladih te izvrnuti društvene vrijednosti i promovirati nemoralna ponašanja. Rad problematizira medijsku manipulaciju i rizike koje medijski sadržaji donose, a posebice tinejdžerski časopisi koji mladima nameću lažne ideale ljepote, seksualiziraju djetinjstvo, promiču konzumerizam i materijalizam te kreiraju lažne potrebe. Stoga je bitno poticati medijsko opismenjavanje mladih, ali i jačati novinarsku etiku. Glavni je cilj istraživačkog dijela rada bio dobiti uvid u potencijalne rizike sadržaja tinejdžerskih časopisa Teen i Ok! koji se odnose na percepciju svijeta, ponašanje, vrijednosti, potrebe, ideale i diskurs, koje tinejdžerski časopisi nameću mladima. Metodom kvantitativne analize sadržaja obrađeno je 12 brojeva časopisa, objavljenih od siječnja do lipnja 2013. Uzorak je obuhvatio ukupno 902 članka. Istraživanje je pokazalo kako većina analiziranih članaka promiče lažne potrebe i lažne vrijednosti, marginalizira temeljne društvene vrijednosti, nameće lažne ideale ljepote, promovira seksualizaciju djetinjstva, materijalizam i konzumerizam te često zanemaruje svoju odgojnu funkciju. Iz svega ovoga zaključuje se kako postoji određena potreba za dodatnom regulacijom medijskih sadržaja namijenjenih mladima, ali i medijskim opismenjavanjem mladih, posebice u surovome kapitalističkom svijetu, gdje su mediji isključivo orijentirani zaradi i gdje, komercijalizacijom života, ugrožavaju bezbrižno djetinjstvo.

društvene funkcije medija ; tinejdžerski časopisi ; mladi ; rizici medijskih objava ; etička pitanja ; potrebe ; društvene vrijednosti

nije evidentirano

engleski

Risks of Media Reporting in Teenage Magazines Teen and Ok!

nije evidentirano

social functions of the media ; teenage magazines ; youth ; media content and its risks ; ethics ; needs ; social value

nije evidentirano

Podaci o prilogu

91-93.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Medijska pismenost u digitalno doba - kulturna, ekonomska i politička perspektiva: knjiga sažetaka Međunarodne znanstvene konferencije

Zgrabljić Rotar, Nada

Zagreb: Hrvatski studiji, Sveučilište u Zagrebu, Borongajska cesta 83d, Zagreb

978-953-7823-37-5

Podaci o skupu

''Medijska pismenost u digitalno doba - kulturna, ekonomska i politička perspektiva'' / “Media Literacy in Digital Age – Cultural, Economic and Political Perspective”

predavanje

06.06.2014-07.06.2014

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti