Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Preferencije potrošača i zastupljenost voćnih vina u ugostiteljskoj ponudi na zagrebačkom području (CROSBI ID 208324)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Karlić, Tea ; Hadelan, Lari ; Mesić, Željka Preferencije potrošača i zastupljenost voćnih vina u ugostiteljskoj ponudi na zagrebačkom području // Agronomski glasnik, 75 (2013), 5-6; 279-294

Podaci o odgovornosti

Karlić, Tea ; Hadelan, Lari ; Mesić, Željka

hrvatski

Preferencije potrošača i zastupljenost voćnih vina u ugostiteljskoj ponudi na zagrebačkom području

Unatoč činjenici da je industrija voćnih vina prema ukupnoj proizvodnji i potrošnji znatno manja od industrije vina od grožđa ili piva, značajno raste zanimanje potrošača za njihovu konzumaciju. Proizvodnja voćnih vina u Hrvatskoj nije dostigla komercijalnu razinu, te su ona slabo zastupljena na tržištu premda postoje dobri uvjeti za njihovu proizvodnju. U radu se analizira upoznatost potrošača s voćnim vinima, njihovi stavovi i preferencije, te zastupljenost voćnih vina u ugostiteljskim objektima na širem zagrebačkom području. Anketnim istraživanjem provedenim na pedeset slučajno odabranih ispitanika dobiveni su podaci o stavovima i preferencijama potrošača, dok su anketnim istraživanjem u trideset i jednom ugostiteljskom objektu u gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji dobiveni podaci o zastupljenosti voćnih vina u ugostiteljskim objektima. Rezultati istraživanja pokazuju da postoji interes potrošača za ovom vrstom pića, ali da je zastupljenost voćnih vina u ugostiteljskim objektima vrlo mala tako da svega dva od trideset i jednog anketiranog ugostiteljskog objekta u svojoj ponudi imaju i voćna vina Potrošači voćnih vine najčešće su žene u dobi između 30 i 40 godina. Najčešće konzumirano voćno vino kod više od 70% potrošača je vino od kupina. Iako većina potrošača voćnih vina konzumira voćna vina rjeđe od jedanput mjesečno, čak 86% svih ispitanika izjasnilo se da bi rado kušali nove vrste koje do sada nisu konzumirali. Želja potrošača da saznaju više o voćnim vinima, kao i da kušaju različite okuse dobar je pokazatelj ugostiteljima, ali i proizvođačima da voćna vina imaju značajan tržišni potencijal koji nije prepoznat i iskorišten.

voćno vino ; tržište ; preferencije ; potrošač

Rad je nastao na temelju diplomskog rada Tee Karlić: „Višekriterijskim metodama do odluke o proizvodnji voćnih vina“, obranjenog dana 11. siječnja 2012. godine na Sveučilištu u Zagrebu, Agronomski fakultet. Voditelj: Lari Hadelan.

engleski

Consumer preferences and restaurants offer of fruit wines in Zagreb area

nije evidentirano

fruit wine ; market offer ; preference ; consumer

nije evidentirano

Podaci o izdanju

75 (5-6)

2013.

279-294

objavljeno

0002-1954

Povezanost rada

Ekonomija, Poljoprivreda (agronomija), Prehrambena tehnologija