Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Instalacija K 19 Zlatka Kopljara – upis etičkog koncepta u prostor (CROSBI ID 208305)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Lah, Nataša Instalacija K 19 Zlatka Kopljara – upis etičkog koncepta u prostor // Ars Adriatica, 4 (2014), 399-408

Podaci o odgovornosti

Lah, Nataša

hrvatski

Instalacija K 19 Zlatka Kopljara – upis etičkog koncepta u prostor

Recentno oblikovana, prostorna instalacija „K 19“ likovnog umjetnika Zlatka Kopljara postavljena u urbanoj jezgri Zagreba, smislom je i sadržajem upućena na spomen žrtvama holokausta. Instalacija se sastoji od pet skulptura izrađenih od cigala, prvotno korištenih za gradnju zidova logora u Jasenovcu, a potom za gradnju stambenih objekata nakon rata. Iste su cigle danas, korištene kao materijal za oblikovanje skulptura, postavljenih na standardiziranim postamentima građevinskih Euro-paleta. Slagane u horizontalnim nizovima, tvore vertikalne blokove neujednačenih gornjih bridova, organizirajući pri tom fragmente fiktivne cjeline u polukružni prostorni prsten spomeničkog karaktera. Polazeći od zapažanja da opisani rad određenu povijesnu situaciju dokumentira neprikazivim narativom, nastoji se pokazati kako time nije iznevjerena narav medija u kojem se djelo pokazuje. Teorijska se argumentacija izvodi iz različitih interpretativnih strategija koje se bave sidrenjem kulturnih reprezentacija u djelu, kao da su upis etičkog koncepta u prostor. Ukazuje se na postupke kognitivnog mapiranja u zadanim okvirima moralnih geografija, na spregu kontingencije i konceptualizacije baštinjenja, te na mnemopoetički perspektivizam i intersubjektivni karakter srodnih reprezentacija. Podražavanjem susreta „viđenog i pročitanog“, kao „vidljivog i iskazanog“, nastoji se ukazati na efekte fikcionalizacije i teatralizacije u djelu, koji ne urušavaju aspekte svjedočenja (minule) stvarnosti, već joj pomažu pri-kazati se u komunikaciji sa svijetom. Premda se nedovršene ili urušene zidove skulptura instalacije „K 19“ može interpretirati u kontekstu čitavog niza „promjenjivih atmosfera svjetova umjetnosti“, u zaključku se ukazuje da je sam autor, pripisujući svojstva formi, uspješno strukturirao sadržaj svoga djela, učinivši neprikazivo vidljivim.

Zlatko Kopljar ; instalacija K 19 ; pokazivanje neprikazivog ; mnemopoetički perspektivizam ; kontingencija baštinjenja ; kognitivno mapiranje ; moralna geografija ; intersubjektivna reprezentacija

nije evidentirano

engleski

Installation K 19 by Zlatko Kopljar - Inscription of an Ethical Concept in Space

nije evidentirano

Zlatko Kopljar ; installation K 19 ; representation of the unrepresentable ; mnemopoetic perspectivism ; contingencies of heritage ; cognitive mapping ; moral geography ; intersubjective representation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

4

2014.

399-408

objavljeno

1848-1590

1848-7459

Povezanost rada

Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti

Poveznice