Učeničko razumijevanje i usvojenost osnovnih koncepata u biologiji (CROSBI ID 613310)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Lukša, Žaklin ; Radanović, Ines ; Garašić, Diana
hrvatski
Učeničko razumijevanje i usvojenost osnovnih koncepata u biologiji
Ciljevi istraživanja su utvrđivanje stanja usvojenosti osnovnih bioloških koncepata učenika i njihovih miskoncepcija, te definiranje konceptualnog okvira biologije. Istraživanjem je obuhvaćen 8891 učenik od četvrtog razreda osnovne škole do četvrtog razreda gimnazije. Za istraživanje je korištena vlastita baza pitanja KUPIB, međunarodni testovi uz dozvolu autora (CINS, GCI, GLAI), te rezultati učenika sa županijskih natjecanja biologije. Rezultati ukazuju na slabu usvojenost osnovnih bioloških koncepata u svim ispitivanim razredima te na nejednaku zastupljenost pojedinih koncepata zbog izrazito sadržajne definiranosti postojećih nastavnih programa prirode i biologije. Kognitivna razina znanja učenika nije zadovoljavajuća, posebice kod konceptualnog razumijevanja i rješavanja problema, ali je utvrđeno i nedovoljno ispitivanje viših kognitivnih razina od strane nastavnika. Dokazana je niska retencija posebno u pojedinim razredima što, u nekim slučajevima, upućuje na nedovoljnu primjerenost programa razvojnim mogućnostima učenika te sadržajno i činjenično pretrpane nastavne programe. Identificiran je velik broj miskoncepcija koje su podijeljene u nekoliko skupina obzirom na uzroke njihovog nastanka, a dokazana je i njihova postojanost. Rezultati pokazuju potrebu promjene paradigme u smjeru konceptualnog poučavanju biologije pa bi rezultati ovog istraživanja trebali poslužiti za izradu suvremenoga kurikuluma prirode i biologije sa svrhom uspješnijeg poučavanja i smanjenja broja učeničkih miskoncepcija.
biološki koncepti; kognitivne razine znanja; makrokoncepti; miskoncepcije; usvojenost znanja
nije evidentirano
engleski
Students' understanding and the acquisition of basic concepts in biology
nije evidentirano
biological concepts; cognitive levels of knowledge; macro-concept; misconception; the acquisition of knowledge
nije evidentirano
Podaci o prilogu
40-40.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
1. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive” Program i sažeci radova
Podaci o skupu
Znanstvena konferencija 1. Dani obrazovnih znanosti "Kvaliteta obrazovanja - istraživačke prespektive"
predavanje
25.10.2012-26.10.2012
Zagreb, Hrvatska