Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Očekivane i stvarne miskoncepcije učenika u biologiji (CROSBI ID 207763)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Lukša, Žaklin ; Radanović, Ines ; Garašić, Diana Očekivane i stvarne miskoncepcije učenika u biologiji // Napredak (Zagreb), 154 (2013), 4; 527-548

Podaci o odgovornosti

Lukša, Žaklin ; Radanović, Ines ; Garašić, Diana

hrvatski

Očekivane i stvarne miskoncepcije učenika u biologiji

Istraživanje je provedeno s ciljem utvrđivanja učeničkih miskoncepcija u nastavnim sadržajima biologije, te utvrđivanja koliko nastavnici poznaju miskoncepcije učenika. Ukupni uzorak obuhvatio je 8691 učenika iz 41 osnovne škole i 36 gimnazija, koji su rješavali provjere znanja od 2007. do 2010. godine. Miskoncepcije su identificirane analizom frekvencije odabira odgovora po klasama ukupne uspješnosti učenika na provjeri. Dijagnosticirane miskoncepcije kategorizirane su prema uzrocima njihovog nastanka na one koje nastaju kao posljedica nerazriješenih predkoncepcija iz svakodnevnog života, zbog nerazumijevanja korištenih pojmova, zbog nerazlikovanja značenja istih pojmova u svakodnevno kontekstu i znanosti, kao posljedica primjene pogrešne analogije, kao posljedica nerazumijevanja koncepata iz fizike ili kemije, vezane uz teorije koje više ne vrijede u znanosti, kao posljedica neprimjerene informacije u udžbenicima, kao posljedica neprimjerene informacije nastavnika, zbog nerazumijevanja koncepta, uzrokovane površnim prenošenjem činjenica i sadržaja te nastale uslijed učeničkog antropocentričnog pogleda na svijet. Usporedbe miskoncepcija koje očekuju nastavnici, sakupljenih anketiranjem, s učeničkim miskoncepcijama pokazuju da su nastavnici samo djelomice svjesni problema što upućuje na potrebu daljnjih istraživanja i uključivanja rezultata u edukaciju nastavnika. Jedino se na taj način može uspješnije raditi na uklanjanju miskoncepcija, odnosno sprječavanju njihova nastanka u budućem poučavanju.

identifikacija miskoncepcije; biologija; uzroci miskoncepcija; nastavnička predviđanja miskoncepcija

nije evidentirano

engleski

Anticipated and Real Students' Misconceptions in Biology

nije evidentirano

identification of misconceptions; biology; causes of misconceptions; teachers' anticipation of misconceptions

nije evidentirano

Podaci o izdanju

154 (4)

2013.

527-548

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Pedagogija, Biologija