Miskoncepcije studenata 3. i 4. godine s područja prirode i društva (CROSBI ID 389263)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Magić, Karmen
Vijtiuk, Nada ; Lukša, Žaklin
hrvatski
Miskoncepcije studenata 3. i 4. godine s područja prirode i društva
Rezultati brojnih istraživanja ukazuju na trajnost miskoncepcija i teškoće u njihovu ispravljanju. U ovom radu nalazi se kratki pregled karakteristika miskoncepcija, mogući uzroci njihova nastajanja te je dani pregled nekih čestih miskoncepcija u području Biologije. Osim uzroka nastajanja miskoncepcija opisani su i načini otkrivanja miskoncepcija te neke nastavne strategije za otklanjanje već postojećih miskoncepcija. Ciljevi istraživanja bili su utvrditi postoji li razlika u uspješnosti studenata na korištenom nizu pitanja ovisno o srednjoškolskom obrazovanju (broju sati iz Biologije) te ocjenama iz Biologije i Prirodoslovlja, te usporediti uspješnost odgovaranja studenata na pitanja različitih kognitivnih razina i utvrditi postojanje miskoncepcija kod studenata i usporediti ih s rezultatima učenika četvrtih razreda osnovne škole koji su odgovarali na ista pitanja. Istraživanjem je obuhvaćeno ukupno 115 studenata Učiteljskog fakulteta – Odsjeka u Čakovcu (4 godina). Korišten je niz pitanja za ispitivanje znanja konstruiran za učenike četvrtih razreda osnovne škole. Rezultati istraživanja pokazuju da nema jasne korelacije između broja sati iz Biologije koje su studenti imali tijekom srednjoškolskog obrazovanja, a ni ocjena iz predmeta Biologije te kolegija Prirodoslovlje s njihovim uspjehom u provjeri znanja. Iako su ukupni rezultati koje su studenti postigli u provjeri znanja bolji od rezultata učenika četvrtih razreda, oni su ipak ispod očekivanja obzirom da se radilo o testu namijenjenom učenicima četvrtih razreda osnovne škole. Iste miskoncepcije identificirane kod učenika javile su se i kod studenata pa se pitanje postavljeno na početku pisanja ovog rada, kako će studenti, budući nastavni poučavati učenike, ispostavilo opravdanim. Stoga ovi rezultati ukazuju na potrebu upoznavanja nastavnika s problemom miskoncepcija te strategijama za njihovo uklanjanje i sprečavanje u budućnosti. Isto tako tijekom planiranja i programiranja nastave trebalo bi više pažnje posvetiti odabiru odgovarajućih aktivnosti učenika, koje će poticati kognitivne sposobnosti učenika, a to će se postići usvajanjem viših kognitivnih razina znanja.
miskoncepcije; koncepti; kognitivna razina; konceptualno razumijevanje
nije evidentirano
engleski
Misconceptions of students 3rd and 4th years in the field of science and society
nije evidentirano
misconceptions; concepts; cognitive levels; conceptual understanding
nije evidentirano
Podaci o izdanju
44
28.10.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb