Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 709653

Program rada s roditeljima


Igrić, Ljiljana; Fulgosi Masnjak, Rea; Lisak, Natalija
Program rada s roditeljima // Učenik s teškoćama između škole i obitelji / Igrić, Ljiljana ; Fulgosi Masnjak, Rea ; Wagner Jakab, Ana (ur.).
Zagreb: Centar Inkluzivne potpore IDEM, 2014. str. 156-168


CROSBI ID: 709653 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Program rada s roditeljima
(Program of support for parents)

Autori
Igrić, Ljiljana ; Fulgosi Masnjak, Rea ; Lisak, Natalija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Učenik s teškoćama između škole i obitelji

Urednik/ci
Igrić, Ljiljana ; Fulgosi Masnjak, Rea ; Wagner Jakab, Ana

Izdavač
Centar Inkluzivne potpore IDEM

Grad
Zagreb

Godina
2014

Raspon stranica
156-168

ISBN
978-953-98972-3-7

Ključne riječi
program, roditelji, djeca s teškoćama, edukacijsko uključivanje
(program, parents, students with disabilities, educational inclusion)

Sažetak
Jedna od glavnih zapreka u postizanju inkluzivnog obrazovanja i poštivanju prava osoba s teškoćama su stavovi i vrijednosti onih koji ih okružuju (Sinason, 1992 ; Niedecken, 2003 ; Clapton, 2009). Uloga je inkluzivne škole poticati sve učenike na toleranciju i uvažavanje različitosti, pri čemu se i od učitelja i roditelja očekuje da u tome pomognu učenicima. Utvrđeno je kako dobar edukacijski program o toleranciji može povećati prihvaćanje i poštivanje različitosti (Miller, Sessions, 2005), a postoje i neki primjeri programa poučavanja toleranciji. Jedan takav program temelji se na pristupu kontekstualnog poučavanja i učenja (Contextual Teaching and Learning (CTL) Approach (Johnson, 2002, prema Miller, Sessions, 2005). Riječ je o holističkom pristupu koji sadrži nekoliko komponenti: stvaranje smislenih veza, izvođenje važnog rada, samoregulirano učenje, suradnja, kritično i kreativno razmišljanje, podržavanje pojedinca, dostizanje visokih standard i provođenje autentične procjene (Johnson, 2002, prema Miller, Sessions, 2005). Obzirom na važnost obitelji u razvoju socijalne percepcije, očekuje se da će rad s roditeljima pridonijeti pozitivnom odnosu njihove djece prema učenicima s teškoćama. Dosadašnja istraživanja u Republici Hrvatskoj pokazala su da roditelji djece s teškoćama kao i roditelji djece bez teškoća različito procjenjuju adaptivno ponašanje svoje djece, pri čemu roditelji djece s teškoćama imaju negativnije stavove prema vlastitoj djeci (Mavrin-Cavor, Levandovski, Teodorović, 1986 ; Mavrin-Cavor, 1985 ; Žic, 2000 ; Wagner Jakab, Cvitković, Igrić, 2007). Stoga je bilo logično očekivati da će program poticanja tolerancije namijenjen i roditeljima djece s teškoćama i roditeljima njihovih vršnjaka iz susjedstva i iste škole, imati pozitivan utjecaj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0000000-2354 - Programi intervencija i neki okolinski čimbenici edukacijskog uključivanja

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Igrić, Ljiljana; Fulgosi Masnjak, Rea; Lisak, Natalija
Program rada s roditeljima // Učenik s teškoćama između škole i obitelji / Igrić, Ljiljana ; Fulgosi Masnjak, Rea ; Wagner Jakab, Ana (ur.).
Zagreb: Centar Inkluzivne potpore IDEM, 2014. str. 156-168
Igrić, L., Fulgosi Masnjak, R. & Lisak, N. (2014) Program rada s roditeljima. U: Igrić, L., Fulgosi Masnjak, R. & Wagner Jakab, A. (ur.) Učenik s teškoćama između škole i obitelji. Zagreb, Centar Inkluzivne potpore IDEM, str. 156-168.
@inbook{inbook, author = {Igri\'{c}, Ljiljana and Fulgosi Masnjak, Rea and Lisak, Natalija}, year = {2014}, pages = {156-168}, keywords = {program, roditelji, djeca s te\v{s}ko\'{c}ama, edukacijsko uklju\v{c}ivanje}, isbn = {978-953-98972-3-7}, title = {Program rada s roditeljima}, keyword = {program, roditelji, djeca s te\v{s}ko\'{c}ama, edukacijsko uklju\v{c}ivanje}, publisher = {Centar Inkluzivne potpore IDEM}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Igri\'{c}, Ljiljana and Fulgosi Masnjak, Rea and Lisak, Natalija}, year = {2014}, pages = {156-168}, keywords = {program, parents, students with disabilities, educational inclusion}, isbn = {978-953-98972-3-7}, title = {Program of support for parents}, keyword = {program, parents, students with disabilities, educational inclusion}, publisher = {Centar Inkluzivne potpore IDEM}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font