Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Modeliranje upravljačkog sustav u cestovnom prometu grada Rijeke (CROSBI ID 388057)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Krpan, Ljudevit Modeliranje upravljačkog sustav u cestovnom prometu grada Rijeke / Baričević, Hrvoje (mentor); Rijeka, Hrvatska, Pomorski fakultet u Rijeci, . 2006

Podaci o odgovornosti

Krpan, Ljudevit

Baričević, Hrvoje

hrvatski

Modeliranje upravljačkog sustav u cestovnom prometu grada Rijeke

Nagli rast i razvoj motorizacije te relativno mala sredstva koja se ulažu u unapređenje prometne infrastrukture u gradovima, doveo je do teških problema u pogledu slobodnog kretanja vozila po javno – prometnim površinama. Posljedice toga su: smanjenje propusne moći ulica, smanjenje brzine kretanja, veći troškovi eksploatacije, više prometnih nezgoda i zakrčenost prometnica, a to je upravo ono što nije poželjno, pogotovo u središnjim dijelovima grada. Implementacija inteligentnih transportnih sustava (ITS), u prvom redu, primjenjuje se u urbanim sredinama u kojima ne postoji mogućnost povećanja kapaciteta prometne mreže izgradnjom, ili dogradnjom nove prometne infrastrukture, te se kao jedino rješenje nameće mogućnost optimiziranja prometne mreže uvođenjem ITS tehnologija. Inteligentni transportni sustavi i usluge predstavljaju spoj informatičkih i telekomunikacijskih tehnologija s transportnim sredstvima i infrastrukturom, a u službi efikasnije mobilnosti ljudi i dobara. Kako bi se sve ove nepoželjne pojave što više ublažile, a u nemogućnosti izgradnje nove prometne infrastrukture (prometnica), potrebno je implementirati ITS tehnologiju u prometne sustave urbanih područja. Prihvaćajući značaj i ulogu prometa u ukupnom gospodarskom sustavu zemlje, pristupilo se, osobito u gospodarski razvijenim zemljama zapada, intenzivnijoj izgradnji i modernizaciji prometne infrastrukture, stimuliranju modernizacije i povećavanju kapaciteta prometnih sredstava, uvođenju novih oblika organizacije prometa, te uvođenju novih inteligentnih transportnih sustava, što sve rezultira porastom obujma prometa putnika i tereta, odnosno njihovom boljom protočnošću i povećanju kvalitete prometne usluge. Obzirom na stalno rastući trend povećanja broja registriranih motornih vozila, na području Primorsko-goranske županije povećanje iznosi 7% godišnje, te trend povećanja prometa motornih vozila, u središtu grada Rijeke povećanje iznosi 2-3% godišnje, razvidan je problem nedovoljnog kapaciteta cestovne prometne mreže grada Rijeke. Temeljem broja vozila koja ulaze u najuži centar Grada, lako se zaključuje da je osnovna karakteristika prometnog toka nestabilnost, odnosno veoma niska uslužnost, nerijetko razine usluge „F“. Kako bi se kapacitet i propusnost postojeće prometne mreže maksimalno iskoristio, potrebno je u cestovni prometni sustav integrirati suvremene inteligentne transportne sustave po uzoru na primijenjena rješenja u gradovima sa sličnom topografijom i prometnom mrežom u Europskoj uniji. Relevantnim spoznajama o primjeni ITS tehnologije u prometnom sustavu grada Rijeke dokazana je efikasnost i kvaliteta modernih prometnih sustava, te potreba za njihovom implementacijom i u ostala veća urbana središta Hrvatske.

modeliranje; upravljački sustav; inteligentni transportni sustavi

nije evidentirano

engleski

Modeling of Control System in Road Traffic in the Town of Rijeka

nije evidentirano

Modeling; Control System; Inteligent Transport Systems

nije evidentirano

Podaci o izdanju

136

21.07.2006.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Pomorski fakultet u Rijeci

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport