Modeliranje upravljačkog sustav u cestovnom prometu grada Rijeke (CROSBI ID 388057)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Krpan, Ljudevit
Baričević, Hrvoje
hrvatski
Modeliranje upravljačkog sustav u cestovnom prometu grada Rijeke
Nagli rast i razvoj motorizacije te relativno mala sredstva koja se ulažu u unapređenje prometne infrastrukture u gradovima, doveo je do teških problema u pogledu slobodnog kretanja vozila po javno – prometnim površinama. Posljedice toga su: smanjenje propusne moći ulica, smanjenje brzine kretanja, veći troškovi eksploatacije, više prometnih nezgoda i zakrčenost prometnica, a to je upravo ono što nije poželjno, pogotovo u središnjim dijelovima grada. Implementacija inteligentnih transportnih sustava (ITS), u prvom redu, primjenjuje se u urbanim sredinama u kojima ne postoji mogućnost povećanja kapaciteta prometne mreže izgradnjom, ili dogradnjom nove prometne infrastrukture, te se kao jedino rješenje nameće mogućnost optimiziranja prometne mreže uvođenjem ITS tehnologija. Inteligentni transportni sustavi i usluge predstavljaju spoj informatičkih i telekomunikacijskih tehnologija s transportnim sredstvima i infrastrukturom, a u službi efikasnije mobilnosti ljudi i dobara. Kako bi se sve ove nepoželjne pojave što više ublažile, a u nemogućnosti izgradnje nove prometne infrastrukture (prometnica), potrebno je implementirati ITS tehnologiju u prometne sustave urbanih područja. Prihvaćajući značaj i ulogu prometa u ukupnom gospodarskom sustavu zemlje, pristupilo se, osobito u gospodarski razvijenim zemljama zapada, intenzivnijoj izgradnji i modernizaciji prometne infrastrukture, stimuliranju modernizacije i povećavanju kapaciteta prometnih sredstava, uvođenju novih oblika organizacije prometa, te uvođenju novih inteligentnih transportnih sustava, što sve rezultira porastom obujma prometa putnika i tereta, odnosno njihovom boljom protočnošću i povećanju kvalitete prometne usluge. Obzirom na stalno rastući trend povećanja broja registriranih motornih vozila, na području Primorsko-goranske županije povećanje iznosi 7% godišnje, te trend povećanja prometa motornih vozila, u središtu grada Rijeke povećanje iznosi 2-3% godišnje, razvidan je problem nedovoljnog kapaciteta cestovne prometne mreže grada Rijeke. Temeljem broja vozila koja ulaze u najuži centar Grada, lako se zaključuje da je osnovna karakteristika prometnog toka nestabilnost, odnosno veoma niska uslužnost, nerijetko razine usluge „F“. Kako bi se kapacitet i propusnost postojeće prometne mreže maksimalno iskoristio, potrebno je u cestovni prometni sustav integrirati suvremene inteligentne transportne sustave po uzoru na primijenjena rješenja u gradovima sa sličnom topografijom i prometnom mrežom u Europskoj uniji. Relevantnim spoznajama o primjeni ITS tehnologije u prometnom sustavu grada Rijeke dokazana je efikasnost i kvaliteta modernih prometnih sustava, te potreba za njihovom implementacijom i u ostala veća urbana središta Hrvatske.
modeliranje; upravljački sustav; inteligentni transportni sustavi
nije evidentirano
engleski
Modeling of Control System in Road Traffic in the Town of Rijeka
nije evidentirano
Modeling; Control System; Inteligent Transport Systems
nije evidentirano
Podaci o izdanju
136
21.07.2006.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Pomorski fakultet u Rijeci
Rijeka, Hrvatska