Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 707954

Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti


Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti, Zagreb - Virovitica: Odsjek za pedagogiju - Filozofski fakultet u Zagrebu i Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, 2014 (monografija)


Naslov
Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti
(Intercultural education and European values)

Urednik/ci
Hrvatić, Neven

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Odsjek za pedagogiju - Filozofski fakultet u Zagrebu i Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici

Grad
Zagreb - Virovitica

Godina
2014

Stranica
211

ISBN
978-953-56216-1-4

Ključne riječi
interkulturalno obrazovanje; europske vrijednosti; kurikulum; interkulturalni dijalog
(intercultural education; European values; curriculum; intercultural dialogue)

Sažetak
Znanstvena monografija „Intekurluralno obrazovanje i europske vrijednosti“ donosi radove nastale u okviru znanstvenog projekta: Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti, realiziranog na Odsjeku za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu 2013.-2014. - voditelj dr. sc. Neven Hrvatić, red. prof. U knjizi su objavljeni radovi članica/članova i suradnica/suradnika znanstvenog projekta Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti iz Hrvatske: dr. sc. Vedrana Spajić-Vrkaš, red. prof., dr. sc. Marko Jurčić, izv. prof., dr. sc. Marija Bartulović, Ana Blažević Simić, znanstvena novakinja (Odsjek za pedagogiju - Filozofski fakultet u Zagrebu), dr. sc. Elvi Piršl, izv. prof. (Sveučilište Jurja Dobrile u Puli), dr. sc. Maja Ljubetić (Odsjek za pedagogiju - Filozofski fakultet u Splitu), dr. sc. Marija Sablić, doc. (Učiteljski fakultet u Osijeku), dr. sc. Vesna Bedeković, doc. (Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici), Iva Ivanković i Kristina Čačić, doktorski studij pedagogije ; Bosne i Hercegovine: Anita Lukenda, znanstvena novakinja, dr. sc. Slavica Pavlović, doc. i Tanja Zelenika, asistentica (Fakultet prirodoslovno- matematičkih i odgojnih znanosti u Mostaru) ; Crne Gore: dr. sc. Saša Milić, izv. prof. i dr. sc. Tatjana Novović, doc. (Filozofski fakultet u Nikšiću) i Srbije: dr. sc. Olivera Gajić, red. prof. (Odsek za pedagogiju - Filozofski fakultet u Novom Sadu). Recenzenti znanstvene monografije su ugledni sveučilišni profesori: Milica Andevski (Filozofski fakultet u Novom Sadu)., Anita Klapan (Filozofski fakultet u Rijeci) i Marijo Vasilj (Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti u Mostaru). Knjiga je predstavljena na Međunarodnom znanstvenom kolokviju: Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti 11.-14. lipnja 2014. u Zagrebu, Pitomači i Virovitici, u organizaciji Odsjeka za pedagogiju - Filozofskog fakulteta u Zagrebu i Visoke škole za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici. Iz sadržaja knjige/znanstvenog projekta „Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti“: Odgojno-obrazovni sustav u Hrvatskoj prepoznatljiv je po visokoj razini deklarativnog prihvaćanja demokratskih (europskih) vrijednosti, uvažavanja različitog društveno-kulturnog konteksta i nacionalnih odrednica, ali i još uvijek izražene socijalne distance prema pripadnicima nacionalnih, etničkih, jezičnih i religijskih skupina, te jasno podijeljenih socijalnih uloga i čvrste kontrole neizvjesnosti. Stoga multikulturalno okruženje, nesumnjivo predstavlja jednu od temeljnih odrednica školskog konteksta u cjelini (njegovih programsko- sadržajnih, pedagoško-didaktičko-metodičkih i socijalno-psiholoških aspekata), odnosno strukturiranja školskog kurikuluma koji će promovirati pluralizam, demokraciju, višejezičnost, razumijevanje i toleranciju između nacionalnih manjina/zajednica i pojedinaca različitoga porijekla. Najznačajnije promjene u aspektu demokratizacije obrazovanja i strukturiranja interkulturalnog kurikuluma, u vertikali europskih vrijednosti, ogledaju se u pružanju podrške razvoju kompetencijskih profila upravljanja (makro i mikro) pedagoškim procesima, modeliranju novih pristupa ustroja odgojno-obrazovne djelatnosti, odnosno odrednica škole i obitelji, naglašavanjem osjetljivosti i tolerancije za različitost, etničkih i kulturnih potreba, ljudskih i prava manjina, kao i projektiranju elemenata koherentnog modela održivog razvoja obrazovanja na manjinskim jezicima. Parcitipativni proces i dizajniranje strategija interkulturalnosti u europskom kontekstu razvoja, podrazumijeva rješenja i koordinirane aktivnosti kako bi se s koncepcijskih opredjeljenja i kritičke analize postojećeg sustava u Hrvatskoj prešlo na konstrukciju interkulturalnog kurikuluma primjerenog suvremenim demokratskim, pluralističkim i multikulturalnim društvima. Nakon teorijske analize, u empirijskom dijelu znanstvenog projekta: Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti, realizirano je istraživanje interkulturalnih kompetencija i interkulturalne osjetljivosti studenata pedagogije i učenika srednjih škola.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Neven Hrvatić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Neven Hrvatić (urednik)

Citiraj ovu publikaciju

Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti, Zagreb - Virovitica: Odsjek za pedagogiju - Filozofski fakultet u Zagrebu i Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, 2014 (monografija)
Hrvatić, N. (ur.) (2014) Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti. Zagreb - Virovitica, Odsjek za pedagogiju - Filozofski fakultet u Zagrebu i Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici.
@book{book, editor = {Hrvati\'{c}, N.}, year = {2014}, pages = {211}, keywords = {intercultural education, European values, curriculum, intercultural dialogue}, isbn = {978-953-56216-1-4}, title = {Intercultural education and European values}, keyword = {intercultural education, European values, curriculum, intercultural dialogue}, publisher = {Odsjek za pedagogiju - Filozofski fakultet u Zagrebu i Visoka \v{s}kola za menad\v{z}ment u turizmu i informatici u Virovitici}, publisherplace = {Zagreb - Virovitica} }