Kontekstualni pristup dramskom tekstu u nastavi na primjeru dubrovačkih komedija 16. i 17. stoljeća (CROSBI ID 387803)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Ćavar, Ana
Pandžić, Vlado ; Stojan, Stanislava
hrvatski
Kontekstualni pristup dramskom tekstu u nastavi na primjeru dubrovačkih komedija 16. i 17. stoljeća
U radu se istražuje čitanje, osobito uloga prethodnog znanja u razumijevanju književnih tekstova tijekom čitanja. Polazeći od određenja čitanja kao interaktivnog procesa oblikovanja značenja i čimbenika koji utječu na razumijevanje, istraživan je utjecaj prethodnoga znanja na čitljivost književnih predložaka. Težište je pritom stavljeno na sociokulturno znanje koje čitatelju omogućuje tumačenje, uočavanje kulturološki obilježenih tekstnih sastavnica te zaključivanje o elementima koji u tekstu nisu eksplicirani. Kontekstualni je pristup oblikovan kao prijedlog pristupa dramskim tekstovima u nastavi koji može poboljšati njihovu čitljivost. Za njegovo određenje važni su pojmovi kontekstnih modela, tekstnog i situacijskog modela razumijevanja te razdvajanje konteksta na proizvodni i recepcijski. Budući da kontekstualni pristup ima primjenu u nastavi tijekom čitanja u kojima je izražena prostorna, vremenska ili neka druga razlika između proizvodnoga i recepcijskoga konteksta, tj. u čitanjima u kojima recipijentovo neraspolaganje prikladnim sociokulturnim znanjem onemogućuje adekvatno razumijevanje teksta, njegova je primjenjivost ispitana na korpusu dubrovačkih komedija 16. i 17. stoljeća. Na temelju analize izabranih književnih predložaka oblikovani su istraživački materijali za kvantitativno istraživanje u drugom razredu gimnazije. Ponajprije je ispitivano razumijevanje neprilagođenih dubrovačkih komedija 16. i 17. stoljeća, a zatim ‒ utjecaj sociokulturnog znanja na razumijevanje Držićeva Dunda Maroja, dramskog teksta koji je predviđen u Programu nastave hrvatskoga jezika za gimnazije. Rezultati su istraživanja potvrdili primjenjivost i učinkovitost kontekstualnog pristupa dramskom tekstu u nastavi.
Kontekstualni pristup; dramski tekst u nastavi; dubrovačke komedije 16. i 17. stoljeća.
nije evidentirano
engleski
The contextual approach to a dramatic text in the class on the example of the 16th and 17th century Dubrovnik comedies
nije evidentirano
Contextual approach; dramatic text in class; Dubrovnik comedy 16th and 17th centuries.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
238
04.07.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb