Motivacija za učenje talijanskoga kao stranog jezika u neinstitucionalnom okruženju (CROSBI ID 207450)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Nigoević, Magdalena ; Sučić, Patricia
hrvatski
Motivacija za učenje talijanskoga kao stranog jezika u neinstitucionalnom okruženju
Uloga motivacije pri učenju stranih jezika u Hrvatskoj proučavala se uglavnom kroz stavove prema učenju engleskog jezika, a unutar institucionalnog konteksta (Mihaljević Djigunović-1998 i 2002, Matić i Kovač 2009, Scotti Jurić i Ambrosi Rosandić 2010). Ovaj članak proučava stajališta studenata prema učenju talijanskog jezika u školama stranih jezika jer polaznici upisuju tečaj talijanskog jezika koji nije dio službenog obrazovnog procesa. Korištenjem kvantitativne istraživačke metodologije, pokušali smo odrediti faktore koji motiviraju polaznike na učenje talijanskog jezika u Hrvatskoj. Za tu svrhu smo napravili upitnik s Likertovom ljestvicom od 5 stupnjeva. Istraživačke pitanja bila su vezana za tri različite teme: izvori motivacije, stavovi o metodama poučavanja talijanskog jezika te stavove o različitim vrstama aktivnosti tijekom nastavnog procesa. Sudionici istraživanju bili su podijeljeni u tri dobne skupine: djeca (predškolska i osnovnoškolska), tinejdžeri / adolescenti (srednjoškolci), odrasli (studenti, zaposleni, nezaposleni, umirovljenici i dr.). Uzorkom je obuhvaćeno ukupno 120 polaznika (40 djece, 40 tinejdžera i 40 odrasli) Centra za strane jezike u Splitu (Hrvatska), koji su polazili tečaj talijanskog jezika u ljetnom semestru 2012 godine. Cilj je bio uočiti izvore motivacije i utvrditi poželjne strategije učenja među različitim dobnim skupinama polaznika talijanskog L2 u izvaninstitucionalnom okruženju.
motivacija ; talijanski L2 ; neinstitucionalno okruženje ; Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Motivation of Italian L2 learners in non- institutional settings
nije evidentirano
motivation ; Italian L2 ; non-institutional settings ; Croatia
nije evidentirano