Reklamni slogani: ideološki instrumenti u kreiranju novih identiteta (CROSBI ID 207393)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Jozić, Ivana ; Mahmutović, Alisa
hrvatski
Reklamni slogani: ideološki instrumenti u kreiranju novih identiteta
Rad polazi od reklamnog teksta kao povlaštenog oblika društvenog diskursa koji interaktivnim putem projicira različita značenja. U radu se koristi komparativni pristup jer se ovdje, bez obzira na velike sličnosti, ipak radi o različitim kulturama koje karakteriziraju različite lingvističke i društveno-političke prilike. Za razliku od Hrvatske koja je u Europskoj Uniji, Bosna i Hercegovina je etnički, politički i socijalno potpuno podijeljeno društvo bez velikih izgleda za skore promjene. Međutim, ono što povezuje ovaj dio Europe s ostatkom svijeta, a i međusobno, upravo je životni stil kojemu ljudi teže ili ga žive, potrebe i želje utemeljene na ideologiji neoliberalizma i konzumerizma, a koje su, u velikoj mjeri, kreirane u reklamnom diskursu. Rad se usredotočava na lingvističke manifestacije i strategije na kojima se uspješno zasniva kolektivna obmana koja skriva neprimjetne ideološke procese. Budući da u reklamnom diskursu nema riječi iz "vedra neba", pokušat ćemo rasvijetliti ključne lingvističke koncepte nužne u analizi ovoga tipa. Upravo ti koncepti predstavljaju jedno od najznačajnijih područja istraživanja odnosa jezika i ideologije. Polazi se od pretpostavke da takav diskurs, uvelike ideološki ostvaren, bitno utječe na ljudsko ponašanje, pojedinačno i kolektivno. Drugim riječima, reklamni slogani postali su važni ideološki instrumenti za kreiranje novih identiteta na ovim prostorima ; u prvom redu - identiteta potrošača, a onda i drugih, osobito onih koji doprinose ovom najnužnijem za opstanak i funkcioniranje neoliberalizma.
reklamni diskurs; neoliberalni kapitalizam; konzumerizam; ideologija; identitet; javna komunikacija; retorika
nije evidentirano
engleski
Advertisement slogans: ideological instruments in the creation of new identities
nije evidentirano
advertisement discourse; neoliberal capitalism; consumerism; ideology; identity; public communication; rhetoric
nije evidentirano