Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Reklamni slogani: ideološki instrumenti u kreiranju novih identiteta (CROSBI ID 207393)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Jozić, Ivana ; Mahmutović, Alisa Reklamni slogani: ideološki instrumenti u kreiranju novih identiteta // Bosna franciscana : časopis Franjevačke teologije Sarajevo, 1 (2014), 40; 45-59

Podaci o odgovornosti

Jozić, Ivana ; Mahmutović, Alisa

hrvatski

Reklamni slogani: ideološki instrumenti u kreiranju novih identiteta

Rad polazi od reklamnog teksta kao povlaštenog oblika društvenog diskursa koji interaktivnim putem projicira različita značenja. U radu se koristi komparativni pristup jer se ovdje, bez obzira na velike sličnosti, ipak radi o različitim kulturama koje karakteriziraju različite lingvističke i društveno-političke prilike. Za razliku od Hrvatske koja je u Europskoj Uniji, Bosna i Hercegovina je etnički, politički i socijalno potpuno podijeljeno društvo bez velikih izgleda za skore promjene. Međutim, ono što povezuje ovaj dio Europe s ostatkom svijeta, a i međusobno, upravo je životni stil kojemu ljudi teže ili ga žive, potrebe i želje utemeljene na ideologiji neoliberalizma i konzumerizma, a koje su, u velikoj mjeri, kreirane u reklamnom diskursu. Rad se usredotočava na lingvističke manifestacije i strategije na kojima se uspješno zasniva kolektivna obmana koja skriva neprimjetne ideološke procese. Budući da u reklamnom diskursu nema riječi iz "vedra neba", pokušat ćemo rasvijetliti ključne lingvističke koncepte nužne u analizi ovoga tipa. Upravo ti koncepti predstavljaju jedno od najznačajnijih područja istraživanja odnosa jezika i ideologije. Polazi se od pretpostavke da takav diskurs, uvelike ideološki ostvaren, bitno utječe na ljudsko ponašanje, pojedinačno i kolektivno. Drugim riječima, reklamni slogani postali su važni ideološki instrumenti za kreiranje novih identiteta na ovim prostorima ; u prvom redu - identiteta potrošača, a onda i drugih, osobito onih koji doprinose ovom najnužnijem za opstanak i funkcioniranje neoliberalizma.

reklamni diskurs; neoliberalni kapitalizam; konzumerizam; ideologija; identitet; javna komunikacija; retorika

nije evidentirano

engleski

Advertisement slogans: ideological instruments in the creation of new identities

nije evidentirano

advertisement discourse; neoliberal capitalism; consumerism; ideology; identity; public communication; rhetoric

nije evidentirano

Podaci o izdanju

1 (40)

2014.

45-59

objavljeno

1330-7487

Povezanost rada

Filologija