Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Model personaliziranja nastavnog materijala prilagođen učenju pomoću mobilnih uređaja (CROSBI ID 386626)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Kukec, Mihael Model personaliziranja nastavnog materijala prilagođen učenju pomoću mobilnih uređaja / Glavinić, Vlado (mentor); Zagreb, Fakultet elektrotehnike i računarstva, . 2014

Podaci o odgovornosti

Kukec, Mihael

Glavinić, Vlado

hrvatski

Model personaliziranja nastavnog materijala prilagođen učenju pomoću mobilnih uređaja

Ideja korištenja osobnih i prenosivih mobilnih uređaja u svrhu stvaranja sustava za potporu procesu učenja postoji više od četrdeset godina, no tek je nedavni razvoj računalnog sklopovlja otvorio područje razvoja sustava mobilnog učenja. U proteklih nekoliko godina mobilni su uređaji dostigli vrlo visok stupanj razvoja i integracije računalnih i komunikacijskih tehnologija, ipak nedostaci u interakciji koji su im svojstveni uzrokuju razmjerno lošu prihvaćenost sustava mobilnog učenja. Ovdje se postavlja pitanje oblikovanja modela sustava za m-učenje koji pojačava prednosti mobilnih uređaja do razine na kojoj njihovi inherentni nedostaci postaju marginalni s ciljem poboljšavanja prihvaćanja takvih sustava te stvaranja pozitivnog stava i motivacije za njihovo korištenje. Područje u kojem sustavi m-učenja mogu stvoriti pozitivne učinke je podrška za stvaranje obogaćene verzije tekstnih nastavnih materijala što je koncept oko kojeg je stvoren model personaliziranja nastavnih sadržaj primjeren učenju pomoću mobilnih uređaja. Analiza elemenata interakcije personaliziranja tekstnog materijala za zaslon osjetljiv na dodir pokazuje da je osnovna operacija sustava koja je ključna za fokusiranje na performanse upravo funkcija odabira dijelova teksta. Ostvareni model sustava m-učenja vrednovan je utvrđivanjem njegove primjenjivosti kvantitativnim i kvalitativnim metodama upotrebljivosti, pri čemu je posebna pažnja posvećena metodi odabira teksta, te istraživanjem učinka modela na prihvaćanje, stav i motivaciju prema korištenju sustava m-učenja. Prikupljeni empirijski podaci pokazali su povećano zadovoljstvo korisnika ostvarenom novom metodom odabira teksta te je potvrdili kao onu koja korisniku pruža najbolje performanse. Rezultati vlastitih istraživanja su pokazali kako je ovdje predloženi model sustava m-učenja polučio pozitivne učinke u smislu stava, prihvaćanja i motivacije za korištenje sustava m-učenja.

mobilno učenje; personaliziranje nastavnih materijala; metoda odabira teksta; stav; prihvaćanje i motivacija za mobilno učenje

nije evidentirano

engleski

A Model for Personalization of Teaching Materials Suitable for Learning on Mobile Devices

nije evidentirano

m-learning; personalization of teaching materials; text selection method; attitude; acceptance and motivation for m-learning

nije evidentirano

Podaci o izdanju

214

10.07.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet elektrotehnike i računarstva

Zagreb

Povezanost rada

Računarstvo