Konstrukcija i preliminarna validacija upitnika spremnosti za školu (CROSBI ID 207354)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Grbić, Kristina ; Sindik, Joško ; Vuko, Marina
hrvatski
Konstrukcija i preliminarna validacija upitnika spremnosti za školu
Cilj istraživanja bio je konstruirati Upitnik spremnosti za školu za praktičnu uporabu. Ispitali smo metrijske karakteristike Upitnika spremnosti za školu na namjernom uzorku djece koja pohađaju dječji vrtić u Zagrebu. Na temelju faktorske analize, reducirali smo broj čestica inicijalne prleiminarne verzije upitnika. Rezultati indiciraju uglavnom nisku povezanost skala upitnika s Testom spremnosti za školu (TSŠ). Pouzdanost skala je zadovoljavajuća, a diskriminativna vrijednost niska, odnosno može se reći da su čestice upitnika prelagane za ovaj uzorak ispitanika. Usporedbom rezultata djevojčica i dječaka, pokazalo se da se djeca različitog spola ne razlikuju statistički značajno prema rezultatu u skalama Socio-emocionalni razvoj i Kognitivni razvoj, dok se kod skala Tjelesni razvoj i motorika i Pažnja i znatiželja pokazalo da su djevojčice statistički značajno uspješnije od dječaka. Nalaze smo protumačili rodnom pristranošću ove skale. Rezultati djece na skali Tjelesni razvoj i motorika te dvjema skalama kognitivnog razvoja se statistički značajno ne razlikuju, s obzirom na obrazovni status majke i oca. Na skali Socio-emocionalni razvoj, djeca očeva nižeg i srednjeg obrazovnog statusa postižu statistički značajno bolji rezultat u odnosu na djecu očeva višeg obrazovnog statusa. Korelacije međutim pokazuju da je povezanost između stručne spreme roditelja i svih područja razvoja djeteta procijenjenih upitnikom praktički nulta.
djeca; kompetencije; spremnost; škola; upitnik; validacija
nije evidentirano
engleski
The construction and preliminary validation of a questionnaire of school readiness
nije evidentirano
children; competences; readiness; questionnaire; school; validation
nije evidentirano