Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Konstrukcija i preliminarna validacija upitnika spremnosti za školu (CROSBI ID 207354)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Grbić, Kristina ; Sindik, Joško ; Vuko, Marina Konstrukcija i preliminarna validacija upitnika spremnosti za školu // Metodički obzori/Methodological horizons, 8 (2013), 2; 66-83

Podaci o odgovornosti

Grbić, Kristina ; Sindik, Joško ; Vuko, Marina

hrvatski

Konstrukcija i preliminarna validacija upitnika spremnosti za školu

Cilj istraživanja bio je konstruirati Upitnik spremnosti za školu za praktičnu uporabu. Ispitali smo metrijske karakteristike Upitnika spremnosti za školu na namjernom uzorku djece koja pohađaju dječji vrtić u Zagrebu. Na temelju faktorske analize, reducirali smo broj čestica inicijalne prleiminarne verzije upitnika. Rezultati indiciraju uglavnom nisku povezanost skala upitnika s Testom spremnosti za školu (TSŠ). Pouzdanost skala je zadovoljavajuća, a diskriminativna vrijednost niska, odnosno može se reći da su čestice upitnika prelagane za ovaj uzorak ispitanika. Usporedbom rezultata djevojčica i dječaka, pokazalo se da se djeca različitog spola ne razlikuju statistički značajno prema rezultatu u skalama Socio-emocionalni razvoj i Kognitivni razvoj, dok se kod skala Tjelesni razvoj i motorika i Pažnja i znatiželja pokazalo da su djevojčice statistički značajno uspješnije od dječaka. Nalaze smo protumačili rodnom pristranošću ove skale. Rezultati djece na skali Tjelesni razvoj i motorika te dvjema skalama kognitivnog razvoja se statistički značajno ne razlikuju, s obzirom na obrazovni status majke i oca. Na skali Socio-emocionalni razvoj, djeca očeva nižeg i srednjeg obrazovnog statusa postižu statistički značajno bolji rezultat u odnosu na djecu očeva višeg obrazovnog statusa. Korelacije međutim pokazuju da je povezanost između stručne spreme roditelja i svih područja razvoja djeteta procijenjenih upitnikom praktički nulta.

djeca; kompetencije; spremnost; škola; upitnik; validacija

nije evidentirano

engleski

The construction and preliminary validation of a questionnaire of school readiness

nije evidentirano

children; competences; readiness; questionnaire; school; validation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

8 (2)

2013.

66-83

objavljeno

1846-1484

1848-8455

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija