Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 705131

Sustav preporučivanja aktivnosti za računalom podržano suradničko učenje


Holenko Dlab, Martina
Sustav preporučivanja aktivnosti za računalom podržano suradničko učenje 2014., doktorska disertacija, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb


Naslov
Sustav preporučivanja aktivnosti za računalom podržano suradničko učenje
(Recommender system for activities in computer- supported collaborative learning)

Autori
Holenko Dlab, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva

Mjesto
Zagreb

Datum
11.7

Godina
2014

Stranica
175

Mentor
Mornar, Vedran ; Hoić-Božić, Nataša

Ključne riječi
Sustav preporučivanja; e-učenje; računalom podržano suradničko učenje; personalizacija; dizajn učenja; izborne e-aktivnosti; alati Weba 2.0.; razina aktivnosti; savjeti
(Recommender system; e-learning; computer-supported collaborative learning; personalization; learning design; optional e tivities; Web 2.0 tools; activity level; advice)

Sažetak
Sustavi preporučivanja pružaju podršku korisnicima prilikom pristupa korisnim ili zanimljivim sadržajima. U procesu preporučivanja uvažavaju se individualne karakteristike korisnika, čime se osigurava personalizacija. Tehnike preporučivanja se koriste i u domeni e učenja, no kod većine postojećih sustava skup sadržaja koji se preporučuju je ograničen na nastavne materijale i kolegije u cjelini. Kod suvremenog e-učenja koje pretpostavlja izvođenje suradničkih aktivnosti (e- aktivnosti) različitim alatima postoje i drugi aspekti koje je moguće prilagoditi karakteristikama studenata. Preporuke se tako mogu odnositi na odgovarajuće suradnike ili alate za e aktivnost, savjete kojima će se podržati studenta u njenoj realizaciji, ali i na e aktivnost u cjelini. U doktorskom radu je opisan vlastiti model obrazovnog sustava preporučivanja za personalizaciju izvođenja e aktivnosti koje se realiziraju uz pomoć alata Weba 2.0. Preporuke su namijenjene studentima i grupama te uključuju četiri vrste sadržaja: izborne e aktivnosti, suradnike, alate Weba 2.0 i savjete za povećanje razine aktivnosti. Glavne komponente opisanog sustava su model aktivnosti, podsustav za modeliranje korisnika i podsustav za određivanje preporuka. Modelom aktivnosti se predstavlja planirani tijek aktivnosti e-učenja i sadržaji za preporučivanje. Podsustav za modeliranje sadrži komponentu za prikupljanje podataka o akcijama koje studenti izvršavaju pomoću alata Weba 2.0 te modele studenta i grupe kojima se predstavlja sljedeće karakteristike: preferencije stilova učenja, preferencije alata Weba 2.0, razine znanja i razine aktivnosti. Preporuke se određuju u podsustavu za određivanje preporuka primjenom algoritama koji uključuju pedagoška pravila. Nastavnik modificira navedena pravila u skladu sa željenim pedagoškim pristupom te time upravlja procesom preporučivanja. Opisani model sustava implementiran je kao obrazovni sustav preporučivanja nazvan ELARS (E- Learning Activities Recommender System). Prilikom vrednovanja sustava naglasak je bio na vrednovanju s pedagoškog aspekta. Vrednovanje je izvršeno u nastavnom radu sa studentima pri čemu se utvrdila djelotvornost korištenja sustava u e-kolegijima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Računarstvo



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb,
Sveučilište u Rijeci - Odjel za informatiku

Autor s matičnim brojem:
Martina Holenko Dlab, (298604)