Sustav preporučivanja aktivnosti za računalom podržano suradničko učenje (CROSBI ID 386516)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Holenko Dlab, Martina
Mornar, Vedran ; Hoić-Božić, Nataša
hrvatski
Sustav preporučivanja aktivnosti za računalom podržano suradničko učenje
Sustavi preporučivanja pružaju podršku korisnicima prilikom pristupa korisnim ili zanimljivim sadržajima. U procesu preporučivanja uvažavaju se individualne karakteristike korisnika, čime se osigurava personalizacija. Tehnike preporučivanja se koriste i u domeni e učenja, no kod većine postojećih sustava skup sadržaja koji se preporučuju je ograničen na nastavne materijale i kolegije u cjelini. Kod suvremenog e-učenja koje pretpostavlja izvođenje suradničkih aktivnosti (e- aktivnosti) različitim alatima postoje i drugi aspekti koje je moguće prilagoditi karakteristikama studenata. Preporuke se tako mogu odnositi na odgovarajuće suradnike ili alate za e aktivnost, savjete kojima će se podržati studenta u njenoj realizaciji, ali i na e aktivnost u cjelini. U doktorskom radu je opisan vlastiti model obrazovnog sustava preporučivanja za personalizaciju izvođenja e aktivnosti koje se realiziraju uz pomoć alata Weba 2.0. Preporuke su namijenjene studentima i grupama te uključuju četiri vrste sadržaja: izborne e aktivnosti, suradnike, alate Weba 2.0 i savjete za povećanje razine aktivnosti. Glavne komponente opisanog sustava su model aktivnosti, podsustav za modeliranje korisnika i podsustav za određivanje preporuka. Modelom aktivnosti se predstavlja planirani tijek aktivnosti e-učenja i sadržaji za preporučivanje. Podsustav za modeliranje sadrži komponentu za prikupljanje podataka o akcijama koje studenti izvršavaju pomoću alata Weba 2.0 te modele studenta i grupe kojima se predstavlja sljedeće karakteristike: preferencije stilova učenja, preferencije alata Weba 2.0, razine znanja i razine aktivnosti. Preporuke se određuju u podsustavu za određivanje preporuka primjenom algoritama koji uključuju pedagoška pravila. Nastavnik modificira navedena pravila u skladu sa željenim pedagoškim pristupom te time upravlja procesom preporučivanja. Opisani model sustava implementiran je kao obrazovni sustav preporučivanja nazvan ELARS (E- Learning Activities Recommender System). Prilikom vrednovanja sustava naglasak je bio na vrednovanju s pedagoškog aspekta. Vrednovanje je izvršeno u nastavnom radu sa studentima pri čemu se utvrdila djelotvornost korištenja sustava u e-kolegijima.
Sustav preporučivanja; e-učenje; računalom podržano suradničko učenje; personalizacija; dizajn učenja; izborne e-aktivnosti; alati Weba 2.0.; razina aktivnosti; savjeti
nije evidentirano
engleski
Recommender system for activities in computer- supported collaborative learning
nije evidentirano
Recommender system; e-learning; computer-supported collaborative learning; personalization; learning design; optional e tivities; Web 2.0 tools; activity level; advice
nije evidentirano
Podaci o izdanju
175
11.07.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Zagreb