Unaprjeđenje održavanja tračničkih sustava primjenom direktnih pogona (CROSBI ID 207223)
Prilog u časopisu | pregledni rad (stručni)
Podaci o odgovornosti
Kostelac, Milan ; Tepić, Jovan ; Ćular, Nedjeljko
hrvatski
Unaprjeđenje održavanja tračničkih sustava primjenom direktnih pogona
Zbog različite zakrivljenosti tračnica u zavoju, dolazi do razlike obodnih brzina na obodima kotača pogonskih osovina željezničkih vozila. Posljedica je habanje kotača i tračnice. Pored ekonomskog i sigurnosnog značaja, habanje ima utjecaj na okoliš. Nastala metalna prašina taloži se u okolišu, što ima utjecaj na raslinje u blizini kolosijeka. Situacija se pogoršava, ako se mjesto kontakata kotača i tračnica podmazuje mineralnim uljem. Vijek trajanja tračnica u zavoju s R<50 m iznosi u prosjeku 3-4 godine. Izvedba pogonskih osovina s nezavisno pogonjenim kotačima omogućava prilagodbu brzina vrtnje zakrivljenostima tračnica u zavoju. Pogon uz karakteristiku visokog momenta vrtnje pri niskim brzinama ne zahtjeva dodatni prijenosnik. Spregnuti sa sustavom, koji detektira poziciju kotača uz regulaciju, može umanjiti odnosno otkloniti proklizavanje kotača po tračnici, a time i habanje.
direktni pogon; željeznica; habanje kotača
Rad prezentiran u poster sekciji na 11-tom simpoziju Hrvatskog metalurškog društva SHMD 2014 - Šibenik, 11-26. 06.2014.
engleski
Improvement of the railway systems maintenance with application of the direct drive
nije evidentirano
direct drive; railway; wear of wheel
nije evidentirano