Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Unaprjeđenje održavanja tračničkih sustava primjenom direktnih pogona (CROSBI ID 207223)

Prilog u časopisu | pregledni rad (stručni)

Kostelac, Milan ; Tepić, Jovan ; Ćular, Nedjeljko Unaprjeđenje održavanja tračničkih sustava primjenom direktnih pogona // Metalurgija, 54 (2014), 4; 735-736

Podaci o odgovornosti

Kostelac, Milan ; Tepić, Jovan ; Ćular, Nedjeljko

hrvatski

Unaprjeđenje održavanja tračničkih sustava primjenom direktnih pogona

Zbog različite zakrivljenosti tračnica u zavoju, dolazi do razlike obodnih brzina na obodima kotača pogonskih osovina željezničkih vozila. Posljedica je habanje kotača i tračnice. Pored ekonomskog i sigurnosnog značaja, habanje ima utjecaj na okoliš. Nastala metalna prašina taloži se u okolišu, što ima utjecaj na raslinje u blizini kolosijeka. Situacija se pogoršava, ako se mjesto kontakata kotača i tračnica podmazuje mineralnim uljem. Vijek trajanja tračnica u zavoju s R<50 m iznosi u prosjeku 3-4 godine. Izvedba pogonskih osovina s nezavisno pogonjenim kotačima omogućava prilagodbu brzina vrtnje zakrivljenostima tračnica u zavoju. Pogon uz karakteristiku visokog momenta vrtnje pri niskim brzinama ne zahtjeva dodatni prijenosnik. Spregnuti sa sustavom, koji detektira poziciju kotača uz regulaciju, može umanjiti odnosno otkloniti proklizavanje kotača po tračnici, a time i habanje.

direktni pogon; željeznica; habanje kotača

Rad prezentiran u poster sekciji na 11-tom simpoziju Hrvatskog metalurškog društva SHMD 2014 - Šibenik, 11-26. 06.2014.

engleski

Improvement of the railway systems maintenance with application of the direct drive

nije evidentirano

direct drive; railway; wear of wheel

nije evidentirano

Podaci o izdanju

54 (4)

2014.

735-736

objavljeno

0543-5846

Povezanost rada

Strojarstvo

Indeksiranost