Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 704517

Vizualizacija prostora - radionica


Radović, Nikol
Vizualizacija prostora - radionica // Zbornik radova / Soucie, Tanja ; Svedrec, Renata (ur.).
Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo, 2014. str. 98-98 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


Naslov
Vizualizacija prostora - radionica
(Space visualization - workshop)

Autori
Radović, Nikol

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Zbornik radova / Soucie, Tanja ; Svedrec, Renata - Zagreb : Hrvatsko matematičko društvo, 2014, 98-98

ISBN
978-953-6862-24-5

Skup
6. kongres nastavnika matematike RH

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 1. - 3.srpnja 2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Vizualizacija prostora; nacrtna geometrija; prostorni zor; izometrijska trokutasta mreža točaka
(Space visualization; descriptive geometry; space ability; isometric triangular dot mesh)

Sažetak
U trodimenzionalnom prostoru u kojemu živimo i radimo nalaze se geometrijske figure (predmeti) koje zapažamo, uspoređujemo i razlikujemo po obliku (uglata, obla, kombinacija), boji, dimenzijama, međusobnom položaju i veličinama. Sposobnost vizualizacije prostora tj. pamćenja oblika, veličina geometrijskih figura kao i uočavanje svih međusobnih položaja i odnosa naziva se prostorni zor. Znanost koja se oslanja na prostorni zor ali ga i podiže na višu razinu naziva se nacrtna ili deskriptivna geometrija ili opisno mjerstvo. Među mnogim definicijama nacrtne geometrije izdvaja se ona Gesparda Mongea: Nacrtna geometrija je znanost o egzaktnim metodama koje omogućavaju prikazivanje prostornih figura trodimenzionalnog prostora na nekoj dvodimenzionalnoj ravnini i rješavanju prostornih problema u ravnini konstruktivno – geometrijskim putem. U okviru projekta Matematički znanstveni izazov_Večer matematike koje je organiziralo Hrvatsko matematičko društvo uz potporu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta održana je radionica istog naslova za učenike srednjih škola. Cilj radionce je prikrivene“ metode deskriptivne/ nacrtne geometrije „upakirati“ u nestandardne aktivnosti s istim ciljem vizualizacije trodimenzionalnog prostora. Naime, iskustvo nas uči da učenici radije rade teme u kojima „nema“ geometrije/ matematike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
007-0072284-2287 - Geopotencijal i geodinamika Jadrana (Geo++Adria) (Tomislav Bašić, )

Ustanove
Geodetski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Nikol Radović, (175642)