Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Arhitektura i matematika - radionica (CROSBI ID 612764)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Radović, Nikol Arhitektura i matematika - radionica // Zbornik radova / Soucie, Tanja ; Svedrec, Renata (ur.). Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo, 2014. str. 95-96

Podaci o odgovornosti

Radović, Nikol

hrvatski

Arhitektura i matematika - radionica

Arhitektura (grč. ὰρχιτεκτονική - glavni i Τεκτονική - graditelj) u užem smislu je znanost o umjetnosti projektiranja i oblikovanja zgrada i drugih građevina. Arhitekti namjerno ili slučajno koriste matematičke zakonitosti pri oblikovanju građevina iznutra i izvana, težeći redu i ljepoti oblika građevina u prirodi kao i oblika u samoj konstrukciji. Matematika/ geometrija je jezik arhitekture. Naime, vrativši se u prošlost moguće je uočiti da su svi stari narodi primjenjivali matematiku/ geometriju u gradnji različitih građevina. Tako se u staroj Grčkoj, zlatni omjer primjenjivao se pri izgradnji građevina toga vremena. U islamskoj arhitekturi koriste se geometrijski oblici i uzorci pločica. Piramide u Egiptu imaju matematičke proporcije, uključujući i omjer zlatnog reza. Hinduistički hramovi su građeni točno na određenim mjestima prema zakonima matematičke astrologije, velika većina ih ima fraktal kao dio strukture u kojoj svi oblici su samoslični. U renesansnoj arhitekturi, simetrija i matematički omjeri posebo su naglašeni. Danas, u 21. stoljeću kada su stilovi pomiješani bez matematike/ geometrije arhitekti bi bili izgubljeni. U okviru projekta Matematički znanstveni izazov_Večer matematike koje je organiziralo Hrvatsko matematičko društvo uz potporu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta održana je radionica istog naslova za učenike osnovnih škola. Cilj radionice je popularizirati matematiku, kroz nestandardne zadaće iz matematike/ geometrije u okruženju arhitekture. Pri rješavanju konstruktivnih nestandardnih zadaća, potrebno je odabirati poznate strategije, matematičke ideje i koncepte te ih integrirati u rješavanje nepoznatog problema, iz okružja arhitekture. Učenici osim što moraju primjenjivati naučena znanja i vještine geometrije u nestandardnom okružju (s akcentom na teme iz arhitekture), već se i izravno uvjeravaju da je matematika/ geometrija temeljna disciplina koju možemo prepoznati u različitim životnim situacijama u kojima ne razmišljamo na taj način, nego ih uzimamo zdravo za gotovo.

arhitektura; matematika; geometrija; konstrukcija; zlatni rez; geometrijske konstrukcije

nije evidentirano

engleski

Architecture and mathematics - workshop

nije evidentirano

architecture; mathematics; geometry; structure; golden section; geometric constructions

nije evidentirano

Podaci o prilogu

95-96.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Soucie, Tanja ; Svedrec, Renata

Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo

978-953-6862-24-5

Podaci o skupu

6.kongres nastavnika matematike RH

predavanje

01.07.2014-03.07.2014

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija, Matematika