Povezanost aktivnih strategija rada u pojedinačnom i blok-satu s usvojenošću nastavnog sadržaja biologije (CROSBI ID 207156)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Labak, Irena ; Merdić, Enrih ; Heffer, Marija ; Radanović, Ines
hrvatski
Povezanost aktivnih strategija rada u pojedinačnom i blok-satu s usvojenošću nastavnog sadržaja biologije
S ciljem ispitivanja razlika u uspješnosti učenja učenika koji nastavu biologije provode radeći kroz aktivne strategije u blok-satu (dvosatu) ili pojedinačnim satovima (dva sata tjedno) tijekom 2007. i 2008. godine provedeno je istraživanje na uzorku od 108 učenika sedmih razreda osnovne škole. Istraživanje se sastojalo od provedbe nastavnog sata na odabranu nastavnu temu po usklađenoj pripremi uz inicijalnu i završnu pismenu provjeru znanja zatvorenog tipa. Provjeravana je usvojenost nastavnih tema „Praživotinje“, „Alge“ i „Gljive“ na dvjema kognitivnim razinama: reprodukcijsko znanje kao najniža razina te konceptualno razumijevanje i primjena znanja kao viša razina znanja. Utvrđeno je da su učenici blok-sata aktivne nastave imali bolji prosječni uspjeh u inicijalnoj i završnoj provjeri znanja u odnosu na učenike pojedinačne nastave. Učenici blok-sata aktivne nastave ostvarili su bolju riješenost prve i druge kognitivne razine u objema provjerama znanja u odnosu na učenike pojedinačnog sata aktivne nastave. Kod obiju skupina učenika uočena je bolja ostvarenost prve kognitivne razine u odnosu na drugu u završnoj provjeri znanja.
Blok-sat; pojedinačan sat; strategije aktivnog rada; kognitivne razine.
nije evidentirano
engleski
Active Work Strategies in Single and Block Scheduled Classes and Biology Test Results
nije evidentirano
block scheduled classes; single scheduled classes; active work strategies; cognitive levels.
nije evidentirano