Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 704312

Povezanost aktivnih strategija rada u pojedinačnom i blok-satu s usvojenošću nastavnog sadržaja biologije


Labak, Irena; Merdić, Enrih; Heffer, Marija; Radanović, Ines
Povezanost aktivnih strategija rada u pojedinačnom i blok-satu s usvojenošću nastavnog sadržaja biologije // Sociologija i prostor, 51 (2013), 3(197); 509-521 doi:10.5673./sip.51.3.4. (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)


Naslov
Povezanost aktivnih strategija rada u pojedinačnom i blok-satu s usvojenošću nastavnog sadržaja biologije
(Active Work Strategies in Single and Block Scheduled Classes and Biology Test Results)

Autori
Labak, Irena ; Merdić, Enrih ; Heffer, Marija ; Radanović, Ines

Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 51 (2013), 3(197); 509-521

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni

Ključne riječi
Blok-sat; pojedinačan sat; strategije aktivnog rada; kognitivne razine.
(Block scheduled classes; single scheduled classes; active work strategies; cognitive levels.)

Sažetak
S ciljem ispitivanja razlika u uspješnosti učenja učenika koji nastavu biologije provode radeći kroz aktivne strategije u blok-satu (dvosatu) ili pojedinačnim satovima (dva sata tjedno) tijekom 2007. i 2008. godine provedeno je istraživanje na uzorku od 108 učenika sedmih razreda osnovne škole. Istraživanje se sastojalo od provedbe nastavnog sata na odabranu nastavnu temu po usklađenoj pripremi uz inicijalnu i završnu pismenu provjeru znanja zatvorenog tipa. Provjeravana je usvojenost nastavnih tema „Praživotinje“, „Alge“ i „Gljive“ na dvjema kognitivnim razinama: reprodukcijsko znanje kao najniža razina te konceptualno razumijevanje i primjena znanja kao viša razina znanja. Utvrđeno je da su učenici blok-sata aktivne nastave imali bolji prosječni uspjeh u inicijalnoj i završnoj provjeri znanja u odnosu na učenike pojedinačne nastave. Učenici blok-sata aktivne nastave ostvarili su bolju riješenost prve i druge kognitivne razine u objema provjerama znanja u odnosu na učenike pojedinačnog sata aktivne nastave. Kod obiju skupina učenika uočena je bolja ostvarenost prve kognitivne razine u odnosu na drugu u završnoj provjeri znanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati