Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uvjerenja studentica učiteljskoga fakulteta o ulozi učitelja, učenika i poučavanju (CROSBI ID 207134)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Domović, Vlatka ; Vizek Vidović, Vlasta Uvjerenja studentica učiteljskoga fakulteta o ulozi učitelja, učenika i poučavanju // Sociologija i prostor, 51 (2013), 3(197); 493-508. doi: 10.5673/sip.51.3.3

Podaci o odgovornosti

Domović, Vlatka ; Vizek Vidović, Vlasta

hrvatski

Uvjerenja studentica učiteljskoga fakulteta o ulozi učitelja, učenika i poučavanju

Profesionalna uvjerenja, kao jezgro profesionalnoga identiteta učitelja, u značajnoj mjeri usmjeruju svakodnevnu učiteljsku praksu u školama. S obzirom na novije spoznaje o otpornosti intuitivnih uvjerenja budućih učitelja na obrazovne utjecaje tijekom inicijalnoga obrazovanja, provedeno je komparativno istraživanje na uzorku studentica prve (N = 205) i završne godine učiteljskih studija (N = 95) u Zagrebu, Zadru i Rijeci kako bi se provjerilo postoje li razlike između tih dviju skupina u shvaćanju uloge učitelja i učenika, kao i u temeljnim uvjerenjima o prirodi poučavanja. U istraživanju je primijenjen kvalitativni i kvantitativni pristup, pri čemu je percepcija uloge učitelja i učenika ispitana tehnikom metafora, dok su uvjerenja o prirodi poučavanja ispitana primjenom Upitnika o pristupima poučavanju (Trigwelli Prosser, 2006.). Analiza kvalitativnih podataka pokazala je da je kod obje skupine u percepciji uloge učitelja dominantna bila orijentacija brižnosti (učitelj kao roditelj ili prijatelj), dok je u percepciji uloge učenika bila dominantna bihevioristička orijentacija (učenik kao spužva) bez obzira na činjenicu da se jedna skupina sudionica nalazila u završnoj fazi inicijalnoga obrazovanja. S druge strane analiza uvjerenja o poučavanju pokazala je da obje skupine visoko procjenjuju važnost usmjerenosti prema učeniku i učenju, što ukazuje na odmak od njihovih uvjerenja o ulozi učitelja i učenika identificiranih u analizi metafora. U raspravi se ističe kako bi jedan od glavnih zadataka obrazovanja učitelja trebao biti osvještavanje ovih diskrepancija te transformacija intuitivnih uvjerenja temeljenih na ranom osobnom obrazovnom iskustvu u znanstveno utemeljena shvaćanja o učenju i poučavanju.

učiteljska uvjerenja o poučavanju ; profesionalni identitet učitelja ; percepcija

nije evidentirano

engleski

Understanding the Role of Teachers, Learners and Teaching – Beliefs of Students at the Faculty of Teacher Education

nije evidentirano

teacher professional beliefs ; teacher identity ; perception of teacher/ learner role

nije evidentirano

Podaci o izdanju

51 (3(197))

2013.

493-508

objavljeno

1846-5226

1849-0387

10.5673/sip.51.3.3

Povezanost rada

Obrazovne znanosti

Poveznice
Indeksiranost