Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prometno-prostorna interakcija regionalnog razvoja (CROSBI ID 612647)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Steiner, Sanja ; Feletar, Petar ; Šimecki, Ana Prometno-prostorna interakcija regionalnog razvoja // Valorizacija intermodalnoga logističkoga koridora Ploče-Mostar-Sarajevo-Vukovar (Srednji Jadran-Podunavlje), Zbornik radova / Steiner, Sanja ; Koroman, Vladimir ; Božičević, Josip et al. (ur.). Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2014. str. 44-62

Podaci o odgovornosti

Steiner, Sanja ; Feletar, Petar ; Šimecki, Ana

hrvatski

Prometno-prostorna interakcija regionalnog razvoja

Planiranje integrirane intermodalne prometne mreže s pratećom operativom logističko-distribucijskih terminala, investicijska prioritizacija korištenja postojećih koridorskih kapaciteta regionalne prometne mreže te afirmacija transportne funkcije prirodnih resursa i ekološki prihvatljivih transportnih opcija nužni su okviri prometne politike u pariranju zahtjeva održivog razvitka – gospodarskog rasta, ekološke ravnoteže i društvenog napretka. Društvena i ekonomska učinkovitost prometnog sustava ne indicira se samo tehničkim elementima prometne mreže ili veličinom transportnog rada, izraženim duljinom i gustoćom prometnica ili prijevoznim učinkom, već i kvalitativnim aspektima menadžmenta prometne potražnje, koje su artikulirane pojmovima infrastrukturne dostupnosti i povezivosti, sigurnosti u prometu i zaštitom okoliša, a u konačnici prostornom, demografskom i ekonomskom kohezijom regije. U svim europskim strategijama gradovi su nositelji regionalnih integracija i kohezijskog razvoja, a funkcionalne alijanse gradova preduvjet ekonomske kompetitivnosti na svim razinama. U tom smislu je dominantna uloga prometnog sektora u osiguranju dostupnosti i mobilnosti. Povezivost čvorova, mreža i koridora strategijski je potrebno planirati na holistički način unutarregionalne, međuregionalne i makroregionalne urbane integracije. Pri tome je nužno raščlaniti razvojne prioritete velikih gradova te malih i srednje velikih gradova u smislu njihovoga funkcionalnog učinka u specifičnom regionalnom kontekstu. U kontekstu inicijative intermodalnoga logističkoga koridora srednji Jadran – Podunavlje nužno je revalorizirati paneuropski prometni koridor Vc te putem kombiniranih instrumenata kohezijske politike osmisliti jedinstvenu razvojnu strategiju participirajućih regija, uvažavajući postavljene tematske ciljeve i investicijske prioritete zajedničkoga strategijskog okvira, nacionalne razvojne strategije, partnerskog sporazuma i operativnih programa, te programa ruralnog razvoja i programa teritorijalne suradnje. Slijedom lokalnih razvojnih strategija, specifični potencijali lokalnih zajednica, poglavito ruralnog razvoja, već su artikulirani ustrojem lokalnih akcijskih grupa – LAG Neretva u Dubrovačko-neretvanskoj županiji te LAG Bosutski niz i LAG Srijem u Vukovarsko-srijemskoj županiji. U kontekstu teritorijalne suradnje trebalo bi detektirati mogućnosti ruralno-urbane suradnje, ali primarno na temelju funkcionalne suradnje, a manje na administrativnoj osnovi. Također, detektirane potencijale funkcionalne integracije nužno je artikulirati u javnoj raspravi o novom regionalnom ustroju Hrvatske, koji bi trebao pridonijeti decentralizaciji upravljanja na regionalnim i lokalnim razinama. U konkretizaciji integrirane razvojne strategije Jadran – Podunavlje, kao moguća opcija legalnog okvira upravljanja složenim teritorijalnim i tematskim projektima, nalazi se potencijal europske grupacije za teritorijalnu suradnju EGTC i instrument integriranoga teritorijalnog ulaganja ITI. Za Hrvatsku i Mađarsku raspoloživi su instrumenti europskih strukturnih i investicijskih fondova te kohezijski fond, a za susjedne zemlje – Bosnu i Hercegovinu i Srbiju instrumenti pretpristupne pomoći i programi europske teritorijalne suradnje.

Hrvatska; Jadran; Podunavlje; regionalni razvoj; promet; kohezijska politika

Rad je rezultat istraživanja u sklopu projekta Prometno-prostorna korelacija održivoga regionalnoga razvoja, koji je djelomično financiran putem kratkoročne potpore Sveučilišta u Zagrebu, broj 5.4.2.5, Ugovor br. 2013-ZUID-21.

engleski

Transport-Spatial Interaction of Regional Development

nije evidentirano

Croatia; Adriatic; Danube; regional development; transport; cohesion policy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

44-62.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Valorizacija intermodalnoga logističkoga koridora Ploče-Mostar-Sarajevo-Vukovar (Srednji Jadran-Podunavlje), Zbornik radova

Steiner, Sanja ; Koroman, Vladimir ; Božičević, Josip ; Blašković Zavada, Jasna ; Nikšić, Mladen ; Brnjac, Nikolina

Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU)

978-953-154-268-5

Podaci o skupu

Valorizacija intermodalnoga logističkoga koridora Ploče-Mostar-Sarajevo-Vukovar (Srednji Jadran- Podunavlje)

predavanje

11.06.2014-11.06.2014

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport, Demografija