Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Glazbene sposobnosti učenika mlađe školske dobi (CROSBI ID 386320)

Ocjenski rad | diplomski rad

Đukić, Jelena Glazbene sposobnosti učenika mlađe školske dobi / Šulentić Begić, Jasna (mentor); Osijek, Učiteljski fakultet, Osijek, . 2014

Podaci o odgovornosti

Đukić, Jelena

Šulentić Begić, Jasna

hrvatski

Glazbene sposobnosti učenika mlađe školske dobi

Rad sadrži razmišljanja i rezultate istraživanja različitih autora općenito o sposobnosti te o glazbenoj sposobnosti. Uočeno je da autori koriste različite izraze za termin glazbene sposobnosti (glazbene dispozicije, glazbeni kapacitet, glazbene sklonosti, muzikalnost, glazbeni dar, glazbeni talent, glazbena genijalnost, glazbena nadarenost, glazbeni sluh). U radu se navode najznačajnije komponente glazbenih sposobnosti i prikazuju se neki od testova za provjeru glazbenih sposobnosti. Govori se i o razvoju glazbenih sposobnosti te što, odnosno, tko i kako može utjecati na njihov razvoj. U svrhu izrade rada provedeno je istraživanje tijekom ožujka 2014. godine u Osnovnoj školi Antuna Mihanovića u Osijeku. U istraživanju je sudjelovalo 36 učenika, 18 učenika prvoga i 18 učenika četvrtoga razreda (po 9 djevojčica i 9 dječaka u svakom razredu) kako bi se utvrdilo imaju li učenici četvrtoga razreda osnovne škole razvijenije glazbene sposobnosti nego učenici prvoga razreda. U svrhu istraživanja izrađen je test provjere glazbenih sposobnosti koji se sastoji od četiri dijela: pjevanje pjesmice po želji, provjera osjećaja za ritam, provjera osjećaja za intonaciju i provjera glazbene memorije. Analiza rezultata pokazala je da su učenici četvrtog razreda bili uspješniji u svim dijelovima provjere glazbenih sposobnosti od učenika prvog razreda. Stoga se može zaključiti da su glazbene sposobnosti razvijenije kod učenika četvrtog razreda i da se iste mogu razvijati. Isto tako bolje rezultate postigle su učenice i prvog i četvrtog razreda u odnosu na dječake, a to znači da postoji razlika u razvijenosti glazbenih sposobnosti učenika iste dobi u odnosu na spol u korist djevojčica. Također, utvrđeno je i kako je na početku školovanja razvijeniji osjećaj za ritam u odnosu na ostale komponente glazbene sposobnosti.

glazbena sposobnost; učenici primarnog obrazovanja

nije evidentirano

engleski

Musical abilities of younger school age students

nije evidentirano

musical ability; students of primary education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

41

03.07.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Osijek

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija