Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ostvarivanje kompetencija učenika istraživačkom izvanučioničkom nastavom prirode i društva (CROSBI ID 206981)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Borić, Edita ; Škugor, Alma Ostvarivanje kompetencija učenika istraživačkom izvanučioničkom nastavom prirode i društva // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 16 (2014), 1; 149-164

Podaci o odgovornosti

Borić, Edita ; Škugor, Alma

hrvatski

Ostvarivanje kompetencija učenika istraživačkom izvanučioničkom nastavom prirode i društva

Cilj je provedenoga istraživanja utvrditi kompetencije učenika učenjem sadržaja Prirode i društva istraživačkom izvanučioničkom nastavom. U istraživanju je sudjelovalo 319 učenika četvrtog razreda osnovnih škola u Osijeku. Dvije su skupine učenika različitim metodičkim scenarijima usvajale iste nastavne sadržaje. U eksperimentalnoj skupini nastava je istraživačka izvanučionička, a u kontrolnoj skupini nastava se izvodila na predavačko-prikazivački način u učionici. Za potrebe je istraživanja sastavljena anketa od 16 tvrdnji u kojoj su učenici procjenjivali motiviranost, sudjelovanje i učenje istraživačkom izvanučioničkom i predavačko-prikazivačkom nastavom na skali Likertova tipa od 5 stupnjeva. Za učenike je sastavljen ispit znanja koji se sastojao od 18 pitanja različitih razina kognitivne domene učenja – znanja, sposobnosti i vještina. Kako bi se utvrdilo postoji li statistički značajna razlika u samoprocjeni motiviranosti, suradnje i učenja, i u ispitu znanja između eksperimentalne i kontrolne skupine izračunat je t-test. Podaci su obrađeni statističkim programom SPSS 13.0. Rezultati su pokazali da razina reproduktivnog znanja učenika istraživačkom izvanučioničkom nastavom ostaje ista, a znatno se razvijaju sposobnosti i vještine rješavanja problema. Učenici žele učiti istražujući u prirodi jer ih takav rad motivira i manje opterećuje.

škola u prirodi; studenti; kompetencije

nije evidentirano

engleski

Achieving students' competencies through research - basedoutdoor science teaching

nije evidentirano

research-based outdoor teaching; students' competencies; lecture-based teaching; Science and Society

nije evidentirano

Podaci o izdanju

16 (1)

2014.

149-164

objavljeno

1848-5189

Povezanost rada

Pedagogija