Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 703311

Ostvarivanje kompetencija učenika istraživačkom izvanučioničkom nastavom prirode i društva


Borić, Edita; Škugor, Alma
Ostvarivanje kompetencija učenika istraživačkom izvanučioničkom nastavom prirode i društva // Croatian Journal of Education - Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 16 (2014), 1; 149-164 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopcenje, znanstveni)


Naslov
Ostvarivanje kompetencija učenika istraživačkom izvanučioničkom nastavom prirode i društva
(Achieving students' competencies through research - basedoutdoor science teaching)

Autori
Borić, Edita ; Škugor, Alma

Izvornik
Croatian Journal of Education - Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 16 (2014), 1; 149-164

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopcenje, znanstveni

Ključne riječi
Škola u prirodi; studenti; kompetencije
(Research-based outdoor teaching; students' competencies; lecture-based teaching; Science and Society)

Sažetak
Cilj je provedenoga istraživanja utvrditi kompetencije učenika učenjem sadržaja Prirode i društva istraživačkom izvanučioničkom nastavom. U istraživanju je sudjelovalo 319 učenika četvrtog razreda osnovnih škola u Osijeku. Dvije su skupine učenika različitim metodičkim scenarijima usvajale iste nastavne sadržaje. U eksperimentalnoj skupini nastava je istraživačka izvanučionička, a u kontrolnoj skupini nastava se izvodila na predavačko-prikazivački način u učionici. Za potrebe je istraživanja sastavljena anketa od 16 tvrdnji u kojoj su učenici procjenjivali motiviranost, sudjelovanje i učenje istraživačkom izvanučioničkom i predavačko-prikazivačkom nastavom na skali Likertova tipa od 5 stupnjeva. Za učenike je sastavljen ispit znanja koji se sastojao od 18 pitanja različitih razina kognitivne domene učenja – znanja, sposobnosti i vještina. Kako bi se utvrdilo postoji li statistički značajna razlika u samoprocjeni motiviranosti, suradnje i učenja, i u ispitu znanja između eksperimentalne i kontrolne skupine izračunat je t-test. Podaci su obrađeni statističkim programom SPSS 13.0. Rezultati su pokazali da razina reproduktivnog znanja učenika istraživačkom izvanučioničkom nastavom ostaje ista, a znatno se razvijaju sposobnosti i vještine rješavanja problema. Učenici žele učiti istražujući u prirodi jer ih takav rad motivira i manje opterećuje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Edita Borić, )

Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Citiraj ovu publikaciju

Borić, Edita; Škugor, Alma
Ostvarivanje kompetencija učenika istraživačkom izvanučioničkom nastavom prirode i društva // Croatian Journal of Education - Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 16 (2014), 1; 149-164 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopcenje, znanstveni)
Borić, E. & Škugor, A. (2014) Ostvarivanje kompetencija učenika istraživačkom izvanučioničkom nastavom prirode i društva. Croatian Journal of Education - Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 16 (1), 149-164.
@article{article, year = {2014}, pages = {149-164}, keywords = {research-based outdoor teaching, students' competencies, lecture-based teaching, Science and Society}, journal = {Croatian Journal of Education - Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, volume = {16}, number = {1}, issn = {1848-5189}, title = {Achieving students' competencies through research - basedoutdoor science teaching}, keyword = {research-based outdoor teaching, students' competencies, lecture-based teaching, Science and Society} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • ABI/INFORM
  • SCOPUS
  • SSCI
  • EBSCO