Kulturni identitet i turistička izgradnja u Hrvatskoj (CROSBI ID 51603)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Rogić, Ivan
hrvatski
Kulturni identitet i turistička izgradnja u Hrvatskoj
Članak se naslanja na tri osnovna uporišta u analizi identiteta: psihoanalitičko, interakcionističko i „refleksivno“. U socijalnom djelovanju autor posebno ističe vrijednost analize identiteta M. Castellsa, i njegove raščlambe na identitet otpora, legitimacije i projekcije. Identitet se u socijalno djelovanje uključuje posredovanjem kulturne strukture i kulturne proizvodnje. Autor razlikuje tri osnovna modela kulturne proizvodnje: autorski, narodni i masovni. Svaki specifično utječe na socijalno posredovanje identiteta. Na temelju toga okoliš se javlja kao područje odčitavanja pojedinih sastavnica identiteta i pojedinih modela kulturne proizvodnje unutar kojih se identitet oblikuje. Polazeći od izloženih sastavnica autor analizira uzorke graditeljske prakse u hrvatskom turizmu. U njima, po autoru, dominira graditeljski pristup gdje se kombiniraju predlošci građenja svojstveni masovnoj kulturi s direktivnim nadzorom tržišnih mogućnosti. Rezultat je periferijska redukcija modernosti gdje se gubi svaka organska sveza između kulturnog identiteta i okoliša.
identitet, kultura, okoliš, graditeljske prakse, turistički identitet
nije evidentirano
engleski
Cultural identity and tourist architecture in Croatia
nije evidentirano
identity, culture, environment, building practices, tourist identity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
3-27.
objavljeno
Podaci o knjizi
Identitet jadranske turističke arhitekture
Andrija Mutnjaković
Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU)
2014.
978-953-154-239-5