Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 701670

Kurikulumske odrednice interkulturalnog odgoja i obrazovanja


Ivanković, Iva
Kurikulumske odrednice interkulturalnog odgoja i obrazovanja // Pedagogija, obrazovanje i nastava / Hrvatić, Neven ; Lukenda, Anita ; Pavlović, Slavica ; Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Vasilj, Mario (ur.).
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2014. str. 339-347


Naslov
Kurikulumske odrednice interkulturalnog odgoja i obrazovanja
(Curriculum determinants of intercultural education)

Autori
Ivanković, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
Pedagogija, obrazovanje i nastava

Urednik/ci
Hrvatić, Neven ; Lukenda, Anita ; Pavlović, Slavica ; Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Vasilj, Mario

Izdavač
Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru

Grad
Mostar

Godina
2014

Raspon stranica
339-347

ISBN
978-9958-16-023-3

Ključne riječi
interkulturalni odgoj i obrazovanje, interkulturalni kurikulum, interkulturalne kompetencje, interkulturalna zajednica
(intercultural education, intercultural curriculum, intercultural competences, intercultural society)

Sažetak
Razvoj suvremenog demokratskog društva temelji se prije svega na znanju i kompetencijama potrebnim za suživot u multikulturalnoj zajednici. Osnovna zadaća svake nacionalne obrazovne politike trebala bi biti kvalitetno obrazovanje uzimajući u obzir gospodarske, tehnološke, kulturne i znanstvene promjene. Nove promjene u hrvatskom odgojno- obrazovnom sustavu prate svjetske, posebice europske smjernice unapređenja odgoja i obrazovanja, međutim implikacije takvog koncepta odgoja i obrazovanja nisu sasvim evidentne u neposrednoj pedagoškoj interkulturalnoj praksi. Razvoj interkulturalnih kompetencija jedan je od temeljnih odgojno-obrazovnih ciljeva u Nacionalnom okvirnom kurikulumu za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjojškolsko obrazovanje. Međutim, smještajući interkulturalne sadržaje u područje građanskog odgoja i obrazovanja kao međupredmetne teme ili u sadržaje fakultativnih predmeta nije dostatno da se taj cilj i ostvari. U ovom se radu želi istaknuti neposredna važnost kurikuluma u izgradnji suvremenog interkulturalnog društva i prikazati nedostatke u trenutnom kurikulumski koncipiranom interkulturalnom odgoju i obrazovanju u Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Iva Ivanković (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Ivanković, Iva
Kurikulumske odrednice interkulturalnog odgoja i obrazovanja // Pedagogija, obrazovanje i nastava / Hrvatić, Neven ; Lukenda, Anita ; Pavlović, Slavica ; Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Vasilj, Mario (ur.).
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2014. str. 339-347
Ivanković, I. (2014) Kurikulumske odrednice interkulturalnog odgoja i obrazovanja. U: Hrvatić, N., Lukenda, A., Pavlović, S., Spajić-Vrkaš, V. & Vasilj, M. (ur.) Pedagogija, obrazovanje i nastava. Mostar, Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, str. 339-347.
@inbook{inbook, author = {Ivankovi\'{c}, I.}, year = {2014}, pages = {339-347}, keywords = {intercultural education, intercultural curriculum, intercultural competences, intercultural society}, isbn = {978-9958-16-023-3}, title = {Curriculum determinants of intercultural education}, keyword = {intercultural education, intercultural curriculum, intercultural competences, intercultural society}, publisher = {Fakultet prirodoslovno-matemati\v{c}kih i odgojnih znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Mostaru}, publisherplace = {Mostar} }