Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Dvojezično obrazovanje-interkulturalne perspektive i pristupi u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini (CROSBI ID 51564)

Prilog u knjizi | ostalo

Ivanković, Iva ; Zelenika, Tanja Dvojezično obrazovanje-interkulturalne perspektive i pristupi u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini // Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti / Hrvatić, Neven (ur.). Zagreb: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 177-189

Podaci o odgovornosti

Ivanković, Iva ; Zelenika, Tanja

hrvatski

Dvojezično obrazovanje-interkulturalne perspektive i pristupi u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini

Dvojezičnost je složen i široko rasprostranjen fenomen prisutan gotovo u svim suvremenim društvima i kulturama. Danas u svijetu postoje brojni modeli dvojezične nastave potkrijepljeni praktičnim pedagoškim i didaktičkim teorijama. Brojne sposobnosti kao što su metajezična svjesnost, čitanje i pisanje, divergentno razmišljanje te socijalne vještine, dvojezični govornici lakše i brže razvijaju od jednojezičnih govornika. Jezične kompetencije omogućavaju dvojezičnim govornicima i bržu kulturalnu prilagodljivost jer i sami sudjeluju u barem dvije kulture. U radu se nastoji ukazati na povezanost interkulturalnog i dvojezičnog obrazovanja, odnosno implementaciju interkulturalnih dimenzija i vrednota u dvojezične modele organiziranja nastave. Uz kratak prikaz modela dvojezičnog obrazovanja u svijetu, prikazani su modeli dvojezičnog obrazovanja koji se provode u Republici Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini. Uvažavajući prednosti dvojezičnosti zagovara se stajalište da je u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini potrebno uložiti više znanja u izgradnju dvojezičnih modela obrazovanja kojim će se kod učenika razvijati jezične i interkulturalne kompetencije važne za život u multikulturalnom društvu.

dvojezičnost, dvojezično obrazovanje, interkulturalizam, kulturalna raznolikost

nije evidentirano

engleski

Bilingual education-intercultural perspectives and approaches in Croatia and Bosnia and Herzegovina

nije evidentirano

bilingualism, bilingual education, interculturalism, cultural diversity

nije evidentirano

Podaci o prilogu

177-189.

objavljeno

Podaci o knjizi

Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti

Hrvatić, Neven

Zagreb: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

2014.

978-953-56216-1-4

Povezanost rada

Pedagogija