Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Analiza kurikulumskih modela za tehnološko obrazovanje u svijetu i kod nas (CROSBI ID 206625)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Boljat, Ivica Analiza kurikulumskih modela za tehnološko obrazovanje u svijetu i kod nas // Napredak (Zagreb), 139 (1998), 1; 44-51

Podaci o odgovornosti

Boljat, Ivica

hrvatski

Analiza kurikulumskih modela za tehnološko obrazovanje u svijetu i kod nas

U suvremenom tehnološkom obrazovanju najzastupljeniji su disciplinarni, modularni i problemski okviri kurikuluma jer se mogu reducirati na tehnološke modele. Nasljeđe tehnokratske tradicije su i modeli utemeljeni na teoriji sustava. Uz njih, susreću se i modeli koji odražavaju sociološku funkciju škole, modeli koji naglašavaju značenje tehnologije te modeli utemeljeni na filozofskoj struji koja naglašava značenje akcije umjesto iskustva. Iskustva kod nas govore da se slabo naziru te odrednice (osim sociološke). Temeljni ciljevi su zastarjeli i ne pružaju mogućnost punog razvoja intelektualnih potencijala. Previše je specijalističkih sadržaja koji su slabo povezani i odražavaju strukturu pojedinih tehničkih disciplina te naglašavaju praktična umijeća. Najnovijim promjenama gubi se sustavnost (ne kompenzira je fleksibilnost), a u praksi će doći do degeneracije tehnološkog obrazovanja u informatičko. Na kraju se daje prijedlog taksonomije sadržaja općeg tehnološkog obrazovanja i načina realizacije, uglavnom preko modula.

tehnološko obrazovanje; kurikulum; kurikulumski modeli

nije evidentirano

engleski

The analysis of curriculum models for technology education in the world and in this country

nije evidentirano

technology education; curriculum; curricular models

nije evidentirano

Podaci o izdanju

139 (1)

1998.

44-51

objavljeno

1330-0059

1848-8641

Povezanost rada

Pedagogija