Analiza kurikulumskih modela za tehnološko obrazovanje u svijetu i kod nas (CROSBI ID 206625)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Boljat, Ivica
hrvatski
Analiza kurikulumskih modela za tehnološko obrazovanje u svijetu i kod nas
U suvremenom tehnološkom obrazovanju najzastupljeniji su disciplinarni, modularni i problemski okviri kurikuluma jer se mogu reducirati na tehnološke modele. Nasljeđe tehnokratske tradicije su i modeli utemeljeni na teoriji sustava. Uz njih, susreću se i modeli koji odražavaju sociološku funkciju škole, modeli koji naglašavaju značenje tehnologije te modeli utemeljeni na filozofskoj struji koja naglašava značenje akcije umjesto iskustva. Iskustva kod nas govore da se slabo naziru te odrednice (osim sociološke). Temeljni ciljevi su zastarjeli i ne pružaju mogućnost punog razvoja intelektualnih potencijala. Previše je specijalističkih sadržaja koji su slabo povezani i odražavaju strukturu pojedinih tehničkih disciplina te naglašavaju praktična umijeća. Najnovijim promjenama gubi se sustavnost (ne kompenzira je fleksibilnost), a u praksi će doći do degeneracije tehnološkog obrazovanja u informatičko. Na kraju se daje prijedlog taksonomije sadržaja općeg tehnološkog obrazovanja i načina realizacije, uglavnom preko modula.
tehnološko obrazovanje; kurikulum; kurikulumski modeli
nije evidentirano
engleski
The analysis of curriculum models for technology education in the world and in this country
nije evidentirano
technology education; curriculum; curricular models
nije evidentirano