Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 700888

Samokontrola, razumijevanje emocija i agresivno ponašanje dječaka predškolske dobi


Brajša-Žganec, Andreja; Hanzec, Ivana
Samokontrola, razumijevanje emocija i agresivno ponašanje dječaka predškolske dobi // 14. Dani Mate Demarina: Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja. Knjiga sažetaka. / Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, 2014. str. 351-351 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Samokontrola, razumijevanje emocija i agresivno ponašanje dječaka predškolske dobi
(Self-regulation, emotion understanding and aggressive behavior in preschool boys)

Autori
Brajša-Žganec, Andreja ; Hanzec, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
14. Dani Mate Demarina: Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja. Knjiga sažetaka. / Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko - Zagreb : Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, 2014, 351-351

ISBN
978-953-7210-72-4

Skup
Međunarodni znanstveno-stručni simpozij 14. DANI MATE DEMARINA: Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja

Mjesto i datum
Topusko, Hrvatska, 29-30.05.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Agresivno ponašanje; dječaci; predškolsko doba; razumijevanje emocija; samokontrola
(Aggressive behavior; emotion understanding; preschool boys; self-regulation)

Sažetak
Dosadašnja istraživanja pokazala su da djeca koja imaju bolju samokontrolu manifestiraju manje agresivnog ponašanja u svakodnevnim vršnjačkim interakcijama. Dječaci su agresivniji od djevojčica u predškolsko doba, imaju nižu samokontrolu te niže razumijevanje primarnih emocija. Međutim, oni koji bolje razumiju emocije, ponašaju se više prosocijalno. Cilj istraživanja bio je stoga provjeriti povezanost samokontrole i razumijevanja emocija s agresivnim ponašanjem dječaka predškolske dobi. U istraživanju je sudjelovao 241 dječak u dobi od 3 do 7 godina, njihovi roditelji (i majka i otac) i odgojiteljice. Samokontrola je mjerena roditeljskim procjenama inhibitorne kontrole i fokusa pažnje. Agresivno ponašanje mjereno je odgojiteljskim procjenama, a razumijevanje emocija pojedinačnim intervjuima s dječacima. Rezultati su pokazali da najmanje agresivnog ponašanja manifestiraju dječaci koji bolje prepoznaju i opisuju primarne emocije te imaju visoku samokontrolu, a najviše agresivnog ponašanja oni koji imaju lošije razumijevanje emocija i nisku samokontrolu. Rezultati su razmatrani u smjeru važnosti jačanja samokontrole i razumijevanja emocija u predškolsko doba za razvoj socijalne i emocionalne kompetencije dječaka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Filozofija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Zora Raboteg-Šarić, )
226-0000000-3393 - Evolucijski naturalizam i problem moralnog znanja (Tomislav Bracanović, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Hrvatski studiji, Zagreb