Pregled bibliografske jedinice broj: 700641
Motivacija, uvjerenja o poučavanju i o vlastitoj učiteljskoj efikasnosti studentica učiteljskih studija
Motivacija, uvjerenja o poučavanju i o vlastitoj učiteljskoj efikasnosti studentica učiteljskih studija // Zbornik radova "XIX. Dana psihologije u Zadru" / Ana Slišković (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2014. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 700641 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacija, uvjerenja o poučavanju i o vlastitoj učiteljskoj efikasnosti studentica učiteljskih studija
(Motivation, approaches to teaching and teacher effficacy of student teachers)
Autori
Marušić, Iris ; Jugović, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Zbornik radova "XIX. Dana psihologije u Zadru"
/ Ana Slišković - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2014
ISBN
978-953-331-054-1
Skup
XIX Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2014. - 31.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
motivacija za učiteljski poziv; učiteljska samoefikasnost; studenti učiteljskih studija
(motivation for teaching; teacher efficacy; teacher students)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati u kojoj se mjeri buduće učiteljice s različitom motivacijom za učiteljski poziv razlikuju po svojim pristupima poučavanju i percepciji efikasnosti u budućem poslu učiteljice. U istraživanju je sudjelovalo 217 studenata/ica prve godine učiteljskih studija s tri hrvatska sveučilišta (93.4% su bile studentice). Motivacija za učiteljski poziv definirana je teorijskim modelom FIT Choice (Watt i Richardson, 2007), te su identificirani klasteri učiteljica koji se razlikuju prema specifičnim aspektima motivacije za poučavanje, kao što su intrinzična vrijednost poučavanja, osobna utilitarna vrijednost i društvena utilitarna vrijednost poučavanja, procjena vlastitih sposobnosti za poučavanje i percepcija zahtjeva i pogodnosti učiteljske profesije. Izdvojena su tri klastera, prigodno nazvana pragmatično motivirane buduće učiteljice (16, 5%), prosječno motivirane buduće učiteljice (23.8%), te najbrojniji klaster, visoko motivirane buduće učiteljice (59.8%). Ova tri klastera različito motiviranih studentica učiteljskih studija su se razlikovala po svojim uvjerenjima o poučavanju (Prosser i Trigwell, 2006), te doživljaju vlastite efikasnosti u budućem učiteljskom poslu (Tschannen-Moran i Woolfolk Hoy, 2001). Klaster prosječno motiviranih studentica pokazao je niže rezultate na elementima efikasnosti vezanima uz poticanje učenika i strategije poučavanja u odnosu na druga dva klastera. U usporedbi s prvim klasterom, ove studentice imaju i niže procjene vlastite efikasnosti vođenja razreda. Te su se buduće učiteljice razlikovale od druga dva klastera i prema nižim rezultatima na pristupima poučavanju usmjerenima na učenike. Rezultati upućuju na to da je slabija procjena zahtjeva učiteljskog posla i vlastite sposobnosti za poučavanje, te niža intrinzična i socijalna utilitarna vrijednost poučavanja svojstvena studenticama u ovom klasteru, povezana s manje adaptivnim uvjerenjima o poučavanju te o vlastitoj učiteljskoj efikasnosti u budućem poslu. Ovi podaci o razlikama u motivaciji i uvjerenjima vezanima uz učiteljski poziv mogu poslužiti kao podloga za planiranje diferenciranog pristupa tijekom inicijalnog obrazovanja budućih učiteljica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb