Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 700641

Motivacija, uvjerenja o poučavanju i o vlastitoj učiteljskoj efikasnosti studentica učiteljskih studija


Marušić, Iris; Jugović, Ivana
Motivacija, uvjerenja o poučavanju i o vlastitoj učiteljskoj efikasnosti studentica učiteljskih studija // Zbornik radova "XIX. Dana psihologije u Zadru" / Ana Slišković (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2014. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 700641 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Motivacija, uvjerenja o poučavanju i o vlastitoj učiteljskoj efikasnosti studentica učiteljskih studija
(Motivation, approaches to teaching and teacher effficacy of student teachers)

Autori
Marušić, Iris ; Jugović, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Zbornik radova "XIX. Dana psihologije u Zadru" / Ana Slišković - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2014

ISBN
978-953-331-054-1

Skup
XIX Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2014. - 31.05.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
motivacija za učiteljski poziv; učiteljska samoefikasnost; studenti učiteljskih studija
(motivation for teaching; teacher efficacy; teacher students)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati u kojoj se mjeri buduće učiteljice s različitom motivacijom za učiteljski poziv razlikuju po svojim pristupima poučavanju i percepciji efikasnosti u budućem poslu učiteljice. U istraživanju je sudjelovalo 217 studenata/ica prve godine učiteljskih studija s tri hrvatska sveučilišta (93.4% su bile studentice). Motivacija za učiteljski poziv definirana je teorijskim modelom FIT Choice (Watt i Richardson, 2007), te su identificirani klasteri učiteljica koji se razlikuju prema specifičnim aspektima motivacije za poučavanje, kao što su intrinzična vrijednost poučavanja, osobna utilitarna vrijednost i društvena utilitarna vrijednost poučavanja, procjena vlastitih sposobnosti za poučavanje i percepcija zahtjeva i pogodnosti učiteljske profesije. Izdvojena su tri klastera, prigodno nazvana pragmatično motivirane buduće učiteljice (16, 5%), prosječno motivirane buduće učiteljice (23.8%), te najbrojniji klaster, visoko motivirane buduće učiteljice (59.8%). Ova tri klastera različito motiviranih studentica učiteljskih studija su se razlikovala po svojim uvjerenjima o poučavanju (Prosser i Trigwell, 2006), te doživljaju vlastite efikasnosti u budućem učiteljskom poslu (Tschannen-Moran i Woolfolk Hoy, 2001). Klaster prosječno motiviranih studentica pokazao je niže rezultate na elementima efikasnosti vezanima uz poticanje učenika i strategije poučavanja u odnosu na druga dva klastera. U usporedbi s prvim klasterom, ove studentice imaju i niže procjene vlastite efikasnosti vođenja razreda. Te su se buduće učiteljice razlikovale od druga dva klastera i prema nižim rezultatima na pristupima poučavanju usmjerenima na učenike. Rezultati upućuju na to da je slabija procjena zahtjeva učiteljskog posla i vlastite sposobnosti za poučavanje, te niža intrinzična i socijalna utilitarna vrijednost poučavanja svojstvena studenticama u ovom klasteru, povezana s manje adaptivnim uvjerenjima o poučavanju te o vlastitoj učiteljskoj efikasnosti u budućem poslu. Ovi podaci o razlikama u motivaciji i uvjerenjima vezanima uz učiteljski poziv mogu poslužiti kao podloga za planiranje diferenciranog pristupa tijekom inicijalnog obrazovanja budućih učiteljica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Iris Marušić (autor)

Avatar Url Ivana Pikić Jugović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marušić, Iris; Jugović, Ivana
Motivacija, uvjerenja o poučavanju i o vlastitoj učiteljskoj efikasnosti studentica učiteljskih studija // Zbornik radova "XIX. Dana psihologije u Zadru" / Ana Slišković (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2014. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
Marušić, I. & Jugović, I. (2014) Motivacija, uvjerenja o poučavanju i o vlastitoj učiteljskoj efikasnosti studentica učiteljskih studija. U: Ana Slišković (ur.)Zbornik radova "XIX. Dana psihologije u Zadru".
@article{article, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Iris and Jugovi\'{c}, Ivana}, year = {2014}, pages = {126}, keywords = {motivacija za u\v{c}iteljski poziv, u\v{c}iteljska samoefikasnost, studenti u\v{c}iteljskih studija}, isbn = {978-953-331-054-1}, title = {Motivacija, uvjerenja o pou\v{c}avanju i o vlastitoj u\v{c}iteljskoj efikasnosti studentica u\v{c}iteljskih studija}, keyword = {motivacija za u\v{c}iteljski poziv, u\v{c}iteljska samoefikasnost, studenti u\v{c}iteljskih studija}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Iris and Jugovi\'{c}, Ivana}, year = {2014}, pages = {126}, keywords = {motivation for teaching, teacher efficacy, teacher students}, isbn = {978-953-331-054-1}, title = {Motivation, approaches to teaching and teacher effficacy of student teachers}, keyword = {motivation for teaching, teacher efficacy, teacher students}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font