Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

PREDLOŽAK ZA ANALIZU (PEDAGOŠKOG) PROBLEMA IZ PERSPEKTIVE TEORIJA ODGOJA: PRIMJER ŠKOLSKE LEKTIRE (CROSBI ID 206401)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Turk, Marko PREDLOŽAK ZA ANALIZU (PEDAGOŠKOG) PROBLEMA IZ PERSPEKTIVE TEORIJA ODGOJA: PRIMJER ŠKOLSKE LEKTIRE // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 63 (2014), 1-2; 163-180

Podaci o odgovornosti

Turk, Marko

hrvatski

PREDLOŽAK ZA ANALIZU (PEDAGOŠKOG) PROBLEMA IZ PERSPEKTIVE TEORIJA ODGOJA: PRIMJER ŠKOLSKE LEKTIRE

Problem školske lektire i njezinog ocjenjivanja predstavlja ne samo stručni, jezično-metodički ili didaktičko-dokimološki već i opće pedagoški problem. Kritičari školske lektire ističu njezinu zastarjelost i fokusiranost na tradiciju dok zagovornici ističu potrebu stjecanja opće- kulturnih i opće društvenih znanja kojih je školska lektira dio. U takvim previranjima školska lektira postaje ili bi trebala postati predmetom bavljenja stručnjaka različitih područja – metodičara književnosti, antropologa, povijesničara, psihologa i pedagoga. Budući da je interes potonjih u hrvatskom znanstveno- istraživačkom prostoru izostao, problem prikazan u ovom radu analiziran je u okvirima triju temeljnih teorija odgoja – duhovnoznanstvene, kritičko- racionalističke (empirijske) i emancipatorske znanosti o odgoju. U tom kontekstu, cilj je ovoga rada temeljem analize slučaja problema školske lektire kod učenika gimnazije, kontekstualizirati i analizirati navedeni problem u okvirima temeljnih teorija odgoja. Navedena će analiza poslužiti kao predložak mogućeg okvira primjenjivog i za analizu drugih pedagoških odnosno odgojno- obrazovnih problema.

školska lektira ; problem ocjenjivanja školske lektire ; teorije odgoja - duhovnoznanstvena ; kritičko-racionalistička (empirijska) i emancipatorska ; predložak za analizu.

nije evidentirano

engleski

A TEMPLATE FOR THE ANALYSIS OF AN (EDUCATIONAL) PROBLEM FROM THE PERSPECTIVE OF THE THEORY OF EDUCATION: PROSCRIBED READING EXAMPLE

nije evidentirano

proscribed school reading ; proscribed reading evaluation problem ; theories of education - educational theory of spiritual science ; educational theory of critical rationalism (empirical theory) and the theory of emancipatory education ; template for analysis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

63 (1-2)

2014.

163-180

objavljeno

0037-654X

Povezanost rada

Pedagogija