PREDLOŽAK ZA ANALIZU (PEDAGOŠKOG) PROBLEMA IZ PERSPEKTIVE TEORIJA ODGOJA: PRIMJER ŠKOLSKE LEKTIRE (CROSBI ID 206401)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Turk, Marko
hrvatski
PREDLOŽAK ZA ANALIZU (PEDAGOŠKOG) PROBLEMA IZ PERSPEKTIVE TEORIJA ODGOJA: PRIMJER ŠKOLSKE LEKTIRE
Problem školske lektire i njezinog ocjenjivanja predstavlja ne samo stručni, jezično-metodički ili didaktičko-dokimološki već i opće pedagoški problem. Kritičari školske lektire ističu njezinu zastarjelost i fokusiranost na tradiciju dok zagovornici ističu potrebu stjecanja opće- kulturnih i opće društvenih znanja kojih je školska lektira dio. U takvim previranjima školska lektira postaje ili bi trebala postati predmetom bavljenja stručnjaka različitih područja – metodičara književnosti, antropologa, povijesničara, psihologa i pedagoga. Budući da je interes potonjih u hrvatskom znanstveno- istraživačkom prostoru izostao, problem prikazan u ovom radu analiziran je u okvirima triju temeljnih teorija odgoja – duhovnoznanstvene, kritičko- racionalističke (empirijske) i emancipatorske znanosti o odgoju. U tom kontekstu, cilj je ovoga rada temeljem analize slučaja problema školske lektire kod učenika gimnazije, kontekstualizirati i analizirati navedeni problem u okvirima temeljnih teorija odgoja. Navedena će analiza poslužiti kao predložak mogućeg okvira primjenjivog i za analizu drugih pedagoških odnosno odgojno- obrazovnih problema.
školska lektira ; problem ocjenjivanja školske lektire ; teorije odgoja - duhovnoznanstvena ; kritičko-racionalistička (empirijska) i emancipatorska ; predložak za analizu.
nije evidentirano
engleski
A TEMPLATE FOR THE ANALYSIS OF AN (EDUCATIONAL) PROBLEM FROM THE PERSPECTIVE OF THE THEORY OF EDUCATION: PROSCRIBED READING EXAMPLE
nije evidentirano
proscribed school reading ; proscribed reading evaluation problem ; theories of education - educational theory of spiritual science ; educational theory of critical rationalism (empirical theory) and the theory of emancipatory education ; template for analysis
nije evidentirano
Podaci o izdanju
63 (1-2)
2014.
163-180
objavljeno
0037-654X