Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 699927

Posreduje li profesionalno sagorijevanje učinke osobina ličnosti na zadovoljstvo životom odgajatelja predškolske djece?


Tatalović Vorkapić, Sanja; Lončarić, Darko
Posreduje li profesionalno sagorijevanje učinke osobina ličnosti na zadovoljstvo životom odgajatelja predškolske djece? // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa, 11.-13. travnja 2013., Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb, Hrvatska, 2013. str. 255-255 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Posreduje li profesionalno sagorijevanje učinke osobina ličnosti na zadovoljstvo životom odgajatelja predškolske djece?
(Does professional burnout mediate the effects of personality traits on life satisfaction among preschool teachers?)

Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja ; Lončarić, Darko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa, 11.-13. travnja 2013., Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet u Zagrebu / - , 2013, 255-255

Skup
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.-13. travnja 2013

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Odgojitelji; osobine ličnosti; profesionalno sagorijevanje; zadovoljstvo životom
(Burnout; life satisfaction; personality traits; preschool teachers)

Sažetak
Zadovoljstvo životom jednog odgojitelja vrlo je važno za njegov kvalitetan rad u kontekstu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. S obzirom na važnost ove teme a postojeću zanemarenost u njezinoj zastupljenosti u znanstvenim istraživanjima, cilj ovog rada je bio analizirati zadovoljstva životom odgojitelja i posreduje li profesionalno sagorijevanje učinke osobina ličnosti na njihovo zadovoljstvo životom. S obzirom na dosadašnja istraživanja, očekivala se prosječna razina zadovoljstva života kod odgojitelja predškolske djece, izravan utjecaj ekstraverzije i neuroticizma, te značajno posredovanje profesionalnog sagorijevanja na učinke ovih osobina ličnosti. Ispitano je 295 odgojitelja (od toga 4 muškog spola) iz cijele Hrvatske prosječne dobi 37 godina. Tri varijable ispitane su upitnicima samoprocjene: Skalom zadovoljstva životom, Petofaktorskim upitnikom ličnosti i Maslachinim upitnikom sagorijevanja. Rezultati su pokazali značajne izravne utjecaje ekstraverzije i neuroticizma na zadovoljstvo životom odgojitelja, što je potvrdilo nalaze dosadašnjih istraživanja. Osim izravnih efekata ekstraverzija ima i posredan pozitivan efekt na zadovoljstvo životom posredovan smanjenjem emocionalne iscrpljenosti, dok neuroticizam ima posredan negativan efekt na zadovoljstvo životom kroz povećanje emocionalne iscrpljenosti i percepciju smanjenog osobnog postignuća. Otvorenost i savjesnost imaju samo posredne pozitivne efekte na zadovoljstvo životom umanjujući osjećaj smanjenog osobnog postignuća. Depersonalizacija nije pokazala značajan samostalan doprinos objašnjenju zadovoljstva životom, neovisan o ostalim prediktorskim (ličnost) i medijacijskim varijablama, pa nije medijator efekata ličnosti na zadovoljstvo životom. Utvrđeni nalazi su analizirani u kontekstu složenosti ispitanih varijabli i njihovih međusobnih odnosa, kao i važnosti njihovog daljnjeg ispitivanje s obzirom na važnost uloge odgojitelja u procesu ranog učenja i poučavanja.

Izvorni jezik
Engleski



POVEZANOST RADA