Primjena tradicionalnih i alternativnih oblika vrednovanja učeničkih postignuća u nastavi prirode i društva (CROSBI ID 611215)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Letina, Alena
hrvatski
Primjena tradicionalnih i alternativnih oblika vrednovanja učeničkih postignuća u nastavi prirode i društva
Vrednovanje učeničkih postignuća jedna je od ključnih komponenti nastave. Uz tradicionalne oblike vrednovanja, koji su uobičajeni u nastavnoj praksi, sve popularniji i učestaliji diskurs u obrazovanju zauzimaju i alternativni oblici vrednovanja učeničkih postignuća. Alternativni oblici vrednovanja usmjereni su na pružanje cjelovitije slike i više autentičnih informacija o učeniku, njegovu znanju, sposobnostima, vještinama i stavovima, odnosno kompetencijama koje razvija tijekom nastavnog procesa, a u nastavi prirode i društva primjenjivi su u raznovrsnim situacijama i kontekstima. U ovome radu razmatraju se različiti oblici vrednovanja učeničkih postignuća i mogućnosti njihove primjene u nastavi. U tom kontekstu predstavljeni su rezultati istraživanja kojemu je osnovni cilj bio utvrditi koliko često učitelji primjenjuju tradicionalne i alternativne oblike vrednovanja tijekom nastave prirode i društva. Istraživanje je provedeno anketiranjem učitelja razredne nastave na području Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Istraživanjem su detektirani oblici vrednovanja koje učitelji učestalo ili pak vrlo rijetko primjenjuju u nastavi prirode i društva, te nam dobiveni rezultati omogućuju analitičko razmatranje postojećeg stanja u nastavnoj praksi anketiranih ispitanika. Temeljem analize dobivenih rezultata, a u cilju osuvremenjivanja procesa vrednovanja učeničkih postignuća te njegove rekonceptualizacije i uporabe usmjerene prema vrednovanju učeničkih kompetencija, zaključci rada donose preporuke za učinkovitiju primjenu vrednovanja u nastavi prirode i društva.
alternativno vrednovanje; tradicionalno vrednovanje; priroda i društvo; učenici; učitelji
nije evidentirano
engleski
Application of Traditional and Alternative Assessment in Science and Society Teaching
nije evidentirano
alternative assessment; traditional assessment; school subject Science and Society; students; teachers ;
nije evidentirano
Podaci o prilogu
360-360.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
9789537210724
Podaci o skupu
14. Dani Mate Demarina
predavanje
29.05.2014-30.05.2014
Topusko, Hrvatska