Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 698204

Mišljenja učitelja razredne nastave o učenju i poučavanju likovne kulture u osnovnoj školi


Tomljenović, Zlata; Novaković Svetlana
Mišljenja učitelja razredne nastave o učenju i poučavanju likovne kulture u osnovnoj školi // Inovacije u nastavi, 27 (2013), 1; 31-41 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)


Naslov
Mišljenja učitelja razredne nastave o učenju i poučavanju likovne kulture u osnovnoj školi
(Class Teachers' Opinions About Learning and Teaching Visual Arts in Elementary School)

Autori
Tomljenović, Zlata ; Novaković Svetlana

Izvornik
Inovacije u nastavi (0352-2334) 27 (2013), 1; 31-41

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni

Ključne riječi
Likovna kultura; pristupi učenju i poučavanju; strategije poučavanja; nastavne metode; cjeloviti razvoj učenika
(Visual arts education; approaches to learning and teaching; teaching strategies; teaching methods)

Sažetak
Nastava likovne kulture važan je činilac cjelovitog razvoja učenika, naročito u današnje vrijeme, koje je obilježeno globalnom prisutnošću vizualnih komunikacija. Unatoč osuvremenjivanju likovnopedagoške teorije, u realnoj školskoj praksi još uvijek su prisutni zastarjeli pristupi učenju i poučavanju likovne kulture. Cilj istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri učitelji razredne nastave koriste tradicionalne, odnosno suvremene nastavne strategije, oblike i metode rada u organiziranju i provođenju nastave likovne kulture. Uzorak je sačinjavalo 109 učitelja razredne nastave na području grada Rijeke (Hrvatska). Anketni upitnik korišten u istraživanju obuhvaćao je pitanja zatvorenog tipa. Rezultati istraživanja su potvrdili da u školskoj praksi i dalje prevladavaju ustaljeni pristupi u poučavanju likovne kulture. Stoga je potrebno inicijalno obrazovanje učitelja dodatno obogatiti stručnim znanjem i praksom iz područja metodike likovne kulture te organizirati češća stručna usavršavanja, s ciljem dostizanja zadovoljavajuće kvalitete rada učitelja na ovom području.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Rijeci