Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odnos strategija učenja, motivacije i komunikacijske jezične kompetencije u stranom jeziku (CROSBI ID 385947)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Karlak, Manuela Odnos strategija učenja, motivacije i komunikacijske jezične kompetencije u stranom jeziku / Vesna Bagarić Medve (mentor); Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2014

Podaci o odgovornosti

Karlak, Manuela

Vesna Bagarić Medve

hrvatski

Odnos strategija učenja, motivacije i komunikacijske jezične kompetencije u stranom jeziku

Strategije učenja i motivacija danas predstavljaju vrlo aktualno i intrigantno područje istraživanja u ovladavanju inim jezikom. Spoznaje koje proizlaze iz istraživanja tih fenomena, naime, ne omogućuju korak naprijed „samo“ u teorijskom, već osobito i u praktičnom smislu. Drugim riječima, i strategije učenja i motivacija čimbenici su na koje se može djelovati, što ih čini vrlo živim i snažnim saveznicima učenika u procesu ovladavanja stranim jezikom. Činjenica da proučavanje individualnih razlika, dakle, ne ostaje tek „mrtvo slovo na papiru“, daje tim istraživanjima i dodatnu humanističku dimenziju u čijem se središtu nalazi želja istraživača da barem u maloj mjeri taj svijet učini boljim bilo kroz savjet bilo kroz pomoć učeniku koji ne zna kako učiti strani jezik ili, pak, nastavniku koji u svom radu ne može objektivno procijeniti u čemu griješi te se pita zašto učenici ne vole upravo njegov predmet. Motivacija za opisano istraživanje u radu dijelom je proizišla iz sličnih pitanja i problematike u ovladavanju i poučavanju stranih jezika u hrvatskom obrazovnom kontekstu. Istraživanje je provedeno kako bi se dobio jasniji uvid u odnos strategija učenja, motivacije i komunikacijske jezične kompetencije u srednjoškolskih učenika njemačkog i engleskog kao stranih jezika. Teorijski dio rada obuhvaća pet poglavlja te pruža uvid u teorijsku pozadinu individualnih razlika, ulogu strategija učenja i motivacije u okviru raznih teorijskih pristupa ; donosi se pregled najutjecajnijih istraživanja i razmatra odnos strategija učenja, motivacije i komunikacijske jezične kompetencije. U šestom je poglavlju detaljno opisano provedeno istraživanje. Uporaba strategija učenja i motivacija za učenje stranih jezika ispitani su pomoću upitnika, a komunikacijska je jezična kompetencija utvrđena ocjenom iz stranoga jezika na ispitu državne mature. Dobiveni su podatci analizirani sljedećim statističkim postupcima: faktorskom analizom, jednosmjernom analizom varijance i korelacijskom analizom. Rezultati su potvrdili izrazitu povezanost strategija učenja, motivacije i komunikacijske jezične kompetencije s kontekstom koji se ističe ne kao pasivna pozadinska varijabla, već kao vrlo aktivan čimbenik koji je u interakciji sa svakom od navedenih varijabla, a ujedno i pruža okvir u kojem se svi čimbenici međusobno prožimaju. Sukladno očekivanjima, istraživanjem su utvrđene brojne statistički značajne razlike među učenicima njemačkog i engleskog jezika, a odnose se, primjerice, na učestalost uporabe pojedinih tipova strategija učenja, intenzitet motivacije te ovladanost komunikacijskom jezičnom kompetencijom u stranom jeziku. Nalazi ukazuju i na vrlo važnu ulogu jezične uporabe u ovladavanju stranim jezikom i to pretežito kroz učestalu primjenu komunikacijsko-metakognitivnih strategija koje se ističu kao strategije učenja i samomotivacijske strategije. Sukladno tomu, predlaže se model komunikacijske samoregulacije kojim se nastoji pojasniti uloga i mjesto strategija učenja, motivacije i drugih motivacijskih čimbenika u procesu ovladavanja stranim jezikom pri čemu se naglašava aktivna uloga učenika. Opisuju se i moguće implikacije dobivenih nalaza za nastavu stranih jezika te se daju određene smjernice za djelovanje u svrhu unaprjeđenja nastave stranih jezika na dobrobit svih onih koji u tom procesu sudjeluju.

ovladavanje stranim jezikom; individualne razlike; komunikacijska jezična kompetencija; motivacija; strategije učenja jezika; komunikacijsko-metakognitivne strategije; model komunikacijske samoregulacije; faktorska analiza; analiza varijance; korelacijska analiza

nije evidentirano

engleski

The relationship between learning strategies, motivation and communicative competence in foreign language

nije evidentirano

second language acquisition; foreign language learning; individual differences; communicative competence; language learning motivation; language learning strategies; communicative-metacognitive strategies; model of communicative self-regulation; factor analysis; analysis of variance; correlational analysis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

364

21.03.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Filologija