Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj instrumenata unapređenja kvalitete na organizacijsko učenje u upravnim organizacijama (CROSBI ID 385916)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Džinić, Jasmina Utjecaj instrumenata unapređenja kvalitete na organizacijsko učenje u upravnim organizacijama / Koprić, Ivan (mentor); Zagreb, Pravni fakultet u Zagrebu, . 2014

Podaci o odgovornosti

Džinić, Jasmina

Koprić, Ivan

hrvatski

Utjecaj instrumenata unapređenja kvalitete na organizacijsko učenje u upravnim organizacijama

Upravljanje kvalitetom u organizacijama i organizacijsko učenje tradicionalno se proučavaju u okviru privatnog sektora i to uglavnom kao dva zasebna procesa. Uslijed provođenja menadžerskih upravnih reformi javlja se interes za pitanje kvalitete u javnoj upravi, što je dovelo do preuzimanja različitih modela upravljanja kvalitetom iz privatnog sektora i razvoja posebnih instrumenata unapređenja kvalitete u javnom sektoru. Budući da je proučavanje organizacijskog učenja u okviru brojnih disciplina rezultiralo razvojem niza različitih pristupa tom fenomenu, u radu se u okviru širih teorijskih analiza razmatra mogućnost integracije postojećih shvaćanja organizacijskog učenja. Klasifikacija instrumenata unapređenja kvalitete prema složenosti operacionaliziranoj uz pomoć četiri faktora predstavlja temelj za razvoj teorijskog modela i provedbu empirijskog istraživanja. Naime, cilj rada je na empirijskom materijalu provjeriti teorijske postavke o utjecaju primjene i složenosti instrumenata unapređenja kvalitete na organizacijsko učenje u upravnim organizacijama. Na taj način se popunjava i znanstvena praznina u području dosad nedostatnih spoznaja o odnosima upravljanja kvalitetom i organizacijskog učenja u upravnim organizacijama. Teorijski model provjeren je u okviru višestruke studije slučaja provedene u gradskim upravama tri grada u Hrvatskoj. Veći dio podataka potrebnih za provjeru temeljnih hipoteza rada prikupljen je tijekom osobnog posjeta doktorandice odabranim gradskim upravama i to uvidom u gradske evidencije, provedbom ankete među gradskim službenicima, intervjuiranjem rukovodećeg osoblja te neposrednim opažanjem. Preostali podaci prikupljeni su putem javno objavljenih evidencija i registara te pregledom i analizom pravnih propisa. U svrhu obrade podataka primijenjene su metode deskriptivne statistike, hi-kvadrat test, bivarijatna korelacija i T-test analiza. Rezultati mjerenja glavnih varijabli nisu potvrdili istraživačke hipoteze rada, ali su tijekom istraživanja uočeni faktori koji predstavljaju potencijalno važne varijable u odnosu instrumenata unapređenja kvalitete i organizacijskog učenja u upravnim organizacijama. Na kraju rada doktorandica ukazuje na praktičan problem neprepoznavanja važnosti upravljanja kvalitetom u hrvatskoj javnoj upravi te daje prijedloge za nova istraživanja u predmetnom području.

kvaliteta u javnoj upravi; instrumenti unapređenja kvalitete; organizacijsko učenje; upravne organizacije; lokalna samouprava; Hrvatska

nije evidentirano

engleski

Impact of quality improvement instruments on organizational learning in administrative organizations

nije evidentirano

quality in public administration; quality improvement instruments; organizational learning; administrative organizations; local self-government; Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

468

09.04.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Pravni fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Pravo