Sintaktička analiza tekstova u udžbenicima za rano učenje engleskoga jezika (CROSBI ID 610291)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa
Podaci o odgovornosti
Patekar, Jakob
hrvatski
Sintaktička analiza tekstova u udžbenicima za rano učenje engleskoga jezika
Hrvatski se jezik od engleskoga razlikuje između ostaloga i u sintaktičkoj slobodi rečeničnih elemenata. Naime hrvatski kao fleksivno bogat jezik dopušta poprilično slobodan redoslijed riječi u rečenici, dok je u engleskome kao fleksivno siromašnome jeziku redoslijed riječi relativno fiksan. Riječ je dakle o razlici koja bi izvornim govornicima hrvatskoga jezika mogla predstavljati problem u ranome učenje engleskoga kao stranoga jezika, odnosno o razlici koja bi mogla biti izvorom negativnoga međujezičnog utjecaja. S obzirom na to da se gramatika, pa tako ni redoslijed riječi, eksplicitno ne poučava u ranoj školskoj dobi, zanimljivo je istražiti koliko sam unos (input), odnosno tekstovi u udžbenicima, djecu upućuje na obrazac SPO koji prevladava u engleskome jeziku. U ovome se izlaganju stoga predstavljaju rezultati sintaktičke analize provedene na udžbenicima dvaju izdavača koji su odobreni za uporabu u prvim četirima razredima osnovne škole. Pri sintaktičkoj se analizi najviše pažnje posvetilo zastupljenosti triju vrsta rečenica (izjavnih, upitnih i poticajnih) te redoslijedu riječi. Rezultati istraživanja imaju implikacije ne samo za promišljanje međujezičnoga utjecaja, nego i za razmišljanje o mogućim smjernicama za autore i recenzente udžbenika za rano učenje engleskoga jezika.
sintaktička analiza ; udžbenici za rano učenje engleskoga jezika ; redoslijed riječi u rečenici
nije evidentirano
engleski
Syntactic analysis of texts in textbooks for teaching English to young learners
nije evidentirano
syntactic analysis ; textbooks for teaching English to young learners ; word order
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima u Zagrebu, specijalizirani znanstveni skup Rano učenje i poučavanje stranoga jezika
predavanje
10.11.2011-12.11.2011
Zagreb, Hrvatska