Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Sintaktička analiza tekstova u udžbenicima za rano učenje engleskoga jezika (CROSBI ID 610291)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa

Patekar, Jakob Sintaktička analiza tekstova u udžbenicima za rano učenje engleskoga jezika // 5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima u Zagrebu, specijalizirani znanstveni skup Rano učenje i poučavanje stranoga jezika Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011-12.11.2011

Podaci o odgovornosti

Patekar, Jakob

hrvatski

Sintaktička analiza tekstova u udžbenicima za rano učenje engleskoga jezika

Hrvatski se jezik od engleskoga razlikuje između ostaloga i u sintaktičkoj slobodi rečeničnih elemenata. Naime hrvatski kao fleksivno bogat jezik dopušta poprilično slobodan redoslijed riječi u rečenici, dok je u engleskome kao fleksivno siromašnome jeziku redoslijed riječi relativno fiksan. Riječ je dakle o razlici koja bi izvornim govornicima hrvatskoga jezika mogla predstavljati problem u ranome učenje engleskoga kao stranoga jezika, odnosno o razlici koja bi mogla biti izvorom negativnoga međujezičnog utjecaja. S obzirom na to da se gramatika, pa tako ni redoslijed riječi, eksplicitno ne poučava u ranoj školskoj dobi, zanimljivo je istražiti koliko sam unos (input), odnosno tekstovi u udžbenicima, djecu upućuje na obrazac SPO koji prevladava u engleskome jeziku. U ovome se izlaganju stoga predstavljaju rezultati sintaktičke analize provedene na udžbenicima dvaju izdavača koji su odobreni za uporabu u prvim četirima razredima osnovne škole. Pri sintaktičkoj se analizi najviše pažnje posvetilo zastupljenosti triju vrsta rečenica (izjavnih, upitnih i poticajnih) te redoslijedu riječi. Rezultati istraživanja imaju implikacije ne samo za promišljanje međujezičnoga utjecaja, nego i za razmišljanje o mogućim smjernicama za autore i recenzente udžbenika za rano učenje engleskoga jezika.

sintaktička analiza ; udžbenici za rano učenje engleskoga jezika ; redoslijed riječi u rečenici

nije evidentirano

engleski

Syntactic analysis of texts in textbooks for teaching English to young learners

nije evidentirano

syntactic analysis ; textbooks for teaching English to young learners ; word order

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima u Zagrebu, specijalizirani znanstveni skup Rano učenje i poučavanje stranoga jezika

predavanje

10.11.2011-12.11.2011

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Povezane osobe




Filologija