Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Dinamika uvođenja novih riječi tijekom učenja njemačkog jezika u osnovnoj školi, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za informacijske znanosti, Zagreb, travanj 2000., 15 str., Lit 8, Saž. (Rektorova nagrada za 2000. g.) (CROSBI ID 752453)

Druge vrste radova | ostalo

Vojvodić, Irena ; Ljubešić, Nikola ; (Boras, Damir - mentor). Dinamika uvođenja novih riječi tijekom učenja njemačkog jezika u osnovnoj školi, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za informacijske znanosti, Zagreb, travanj 2000., 15 str., Lit 8, Saž. (Rektorova nagrada za 2000. g.) // Dinamika uvođenja novih riječi tijekom učenja njemačkog jezika u osnovnoj školi, Filozofski fakultet. 2000.

Podaci o odgovornosti

Vojvodić, Irena ; Ljubešić, Nikola ; (Boras, Damir - mentor).

hrvatski

Dinamika uvođenja novih riječi tijekom učenja njemačkog jezika u osnovnoj školi, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za informacijske znanosti, Zagreb, travanj 2000., 15 str., Lit 8, Saž. (Rektorova nagrada za 2000. g.)

Cilj ovoga rada bila je analiza rječničkog blaga odnosno riječi koje se pojavljuju u tekstovima udžbenika i radnih bilježnica za njemački jezik za osnovnu školu. Kao osnovni korpus tekstova uzeti su udžbenici i radne bilježnice autora Salopek, Kruhan i Bernardi-Britvec pod naslovom "Deutsch? Super!".Na temelju te analize utvrdila se dinamika uvođenja novih riječi prema didaktičkim jedinicama, izradio računalni njemački osnovnoškolski rječnik s hrvatskim prijevodom koji osim uobičajenih elemenata sadržava i čestotu pojavljivanja pojedine osnovne riječi (leme) u tekstovima udžbenika i radnih bilježnica kao i oznaku didaktičke jedinice u kojoj se pojedina riječ (natuknica, lema) prvi put pojavila. Ujedno se utvrdio i ukupan broj riječi koji se svladava u nastavi njemačkog jezika tijekom osnovnog školovanja. Ako se kao kriterij uzme da bi se ťvažneŤ riječi koje učenici moraju zapamtiti, trebale pojaviti više od 2 puta, tada se tokom pet godina nauči samo 1918 riječi, od kojih se u četvrtom razredu pojavljuje 535, u petom 428, u šestom 338, u sedmom 407, a u osmom tek njih 210. Iz toga je vidljivo nejednako opterećenje učenika u osmom razredu u usporedbi s drugim razredima. Rezultat ovog rada, pokazuje da se u nastavi njemačkog jezika tijekom osnovnoškolskog obrazovanja svladava zapravo vrlo malen broj riječi. te da je i dinamika opterećenja za učenje nejednaka. Kao usputni rezultat ovog rada ostala je baza podataka koja bi se u ovom obliku mogla bez problema upotrijebiti za slična istraživanja za druge jezike, pa bi se mogla načiniti i usporedna istraživanja. (Rad je načinjen u okviru projekta 130743 - Modeli znanja i obrada prirodnoga jezika i dobio je Rektorovu nagradu Sveučilišta u Zagrebu za 2000. godinu).

učenje jezika; njemački jezik; osnovna škola

nije evidentirano

engleski

The rate of introduction of new words during German language learning in the primary school

nije evidentirano

language learning; German language; primary school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Dinamika uvođenja novih riječi tijekom učenja njemačkog jezika u osnovnoj školi, Filozofski fakultet

2000.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti