Nova koncepcija nastave informatike u osnovnoj školi Potrebna nam je informatička (informacijska) obrazovanost a ne sama informatička pismenost. Konferencija "Uloga školstva u ostvarenju strategije informatičkog razvoja Hrvatske". Šibenik, 31. kolovoza 2000. (pozvano predavanje) (CROSBI ID 752450)
Druge vrste radova | ostalo
Podaci o odgovornosti
Boras, Damir
hrvatski
Nova koncepcija nastave informatike u osnovnoj školi Potrebna nam je informatička (informacijska) obrazovanost a ne sama informatička pismenost. Konferencija "Uloga školstva u ostvarenju strategije informatičkog razvoja Hrvatske". Šibenik, 31. kolovoza 2000. (pozvano predavanje)
Informatika kao primjena u praksi: računarstva - predmet kojega je projektiranje i teorija rada i upotrebe računala, projektiranje računalnih operacijskih sustava, projektiranje mreža računala itd., te informacijskih znanosti - predmet kojih je općenito uzevši organizacija znanja, mogla bi postati stožerni predmet oko kojeg bi se mogla ostvarivati nastava bitnih predmeta u osnovnoj školi, a to su nastava materinjeg jezika (jezik i pravopis), nastava stranog jezika i nastava matematike. Razvoj novih komunikacijskih tehnologija zahtijeva od suvremenog školskog sustava potpuno izmijenjeni pristup proučavanju jezika - kako prvog, materinjeg, tako i stranih. Temeljna zadaća obrazovnih programa jezika jest razvijanje komunikacijske kompetencije, ali i kulturalne i medijalne kompetencije. Jedna od pretpostavki za uspješno razvijanje tih kompetencija jest osposobljavanje za proizvodnju i razumijevanje tekstova i sposobnost odabira iz ponude informacija u novim medijima. Procesi globalizacije zahtijevaju uvođenje dvaju stranih jezika od osnovne škole; kriterij za odabir stranih jezika su regionalne potrebe (jezik susjeda, jezik nacionalnih manjina). Programi trebaju biti spoj jezičnog i strukovnog učenja. To znači dodatno stručno osposobljavanje učitelja, mala razredna odjeljenja i primjereno opremanje škola. (Isti se zahtjevi postavljaju i u posebnim programima za odrasle koji zbog sekundarne ili funkcionalne nepismenosti imaju ograničene mogućnosti zapošljavanja). Zbog svega toga predlaže se da se nastava informatike pomakne u što niže razrede osnovne škole.
informacijska pismenost; osnovna škola
nije evidentirano
engleski
New concept of teaching information and computer science in the primary school.
nije evidentirano
information litteracy; primary school
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Nova koncepcija nastave informatike u osnovnoj školi Potrebna nam je informatička (informacijska)
2000.
nije evidentirano
objavljeno