Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 695386

Idealan učitelj i osobine dobrog govornika


Rački, Željko; Šijačić, Željka
Idealan učitelj i osobine dobrog govornika // Book of abstracts, Knjiga sažetaka, Days of Ivo Škarić, Dani Ive škarića, 2nd International Conference on Rhetoric, Postira, April 23 - 26. 2014. / Runjić-Stoilova, Anita ; Varošanec-Škarić, Gordana (ur.).
Postira: Croatian Philological Association, 2014. str. 93-94 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Idealan učitelj i osobine dobrog govornika
(Ideal teacher and characteristics of a good speaker)

Autori
Rački, Željko ; Šijačić, Željka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Book of abstracts, Knjiga sažetaka, Days of Ivo Škarić, Dani Ive škarića, 2nd International Conference on Rhetoric, Postira, April 23 - 26. 2014. / Runjić-Stoilova, Anita ; Varošanec-Škarić, Gordana - Postira : Croatian Philological Association, 2014, 93-94

ISBN
9778-953-296-082-2

Skup
Days of Ivo Škarić 2nd International Conference on Rhetoric

Mjesto i datum
Postira, Hrvatska, 23.-26.4.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Retorika; govorničko samopouzdanje; strah od javnog nastupa; osobine učitelja
(Rhetoric; public speaking confidence; fear of public speaking; ideal teacher traits)

Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja bio utvrditi odnose samoprocjene i vršnjačke procjene govorničkoga samopouzdanja i nekih kvaliteta govora budućih učitelja razredne nastave (magistara primarnoga obrazovanja) u kontekstu osobina idealnih učitelja. U istraživanju su karakteristike govora i govornika kao što su tečnost u izražavanju, bogatstvo rječnika, jasnoća i razgovijetnost govora te govori li student (N = 65 ; medijan dobi je 23 godine) pravilnim književnim jezikom korišteni kao pokazatelji važnih kvaliteta govora idealnih budućih učitelja. Rezultati pokazuju da studenti kod svojih vršnjaka, budućih učitelja, razlikuju karakteristike govora ili govorničke vještine od govorničkog samopouzdanja. Tečno izražavanje pri govoru pokazalo se najsnažnije povezano s time koliko se student drži samopouzdanim govornikom. Dodatno, samopouzdano i tečno govorenje pravilnim književnim jezikom kao osobine dobroga govornika su se ujedno, kako nalazi ovoga istraživanja pokazuju, pokazale kao kvalitete idealnoga učitelja koji učinkovito vodi odjel i nastavu koristeći govor kao temeljnu vještinu svoga rada.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija

Napomena
Rad je napisan na hrvatskom, ali izložen na engleskom jeziku, u skladu sa zahtjevima organizatora konferencije.



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Željko Rački, (305984)