Bibliografija časopisa za metodiku nastave povijesti 1951.-1992. (CROSBI ID 205251)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Agičić, Damir ; Bagarić, Petar
hrvatski
Bibliografija časopisa za metodiku nastave povijesti 1951.-1992.
U ovome broju Povijesti u nastavi donosimo bibliografski pregled časopisâ posvećenih nastavi povijesti, odnosno metodici nastave povijesti u Hrvatskoj, odnosno Jugoslaviji, u poslijeratnom razdoblju – od 1951. do 1992. godine. Iz bibliografskog se pregleda jasno vidi da je središte metodičko-didaktičkih inovacija bilo upravo u Zagrebu. Između 1951. i 1992. izlazila su tri metodička časopisa: Nastava historije u srednjoj školi, Historijski pregled i Nastava povijesti. Ukupno su izašla 143 broja u 37 godišta i na 9200 stranica. Objavljeno je više od 1660 članaka, prikaza, informacija i obavijesti. Bili su to nominalno časopisi/glasila povijesnih društava koja su djelovala u svim jugoslavenskim republikama, a izlazili su pod egidom Saveza historijskih društava FNRJ. Iz bibliografije koja slijedi može se uočiti da su u ovim časopisima surađivali najvažniji autori i urednici školskih udžbenika povijesti, predavači i profesori metodike nastave povijesti na sveučilištima diljem Jugoslavije, prosvjetni savjetnici i inspektori, ugledni sveučilišni profesori i znanstvenici iz povijesnih instituta, jednom riječju, osobe od utjecaja na problematiku nastave povijesti i historiografiju u cjelini. Svojim su tekstovima brojni autori zasigurno imali određeni utjecaj na stanje u nastavi povijesti, makar je teško procijeniti dokle je taj utjecaj dosezao te kako su se i na koliki broj nastavnika odražavali prijedlozi i inovacije što su u časopisima predlagani.
bibliografija; časopisi; metodika nastave povijesti; Nastava historije u srednjoj školi; Historijski pregled; Nastava povijesti
nije evidentirano
engleski
Bibliography of journals for History Didactics (1951-1992)
nije evidentirano
bibliography; journals; history didactics; History Teaching in Secondary School; Historical Review; Teaching History
nije evidentirano