Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Udžbenik glazbene kulture u razrednoj nastavi i glazbena kreativnost (CROSBI ID 51287)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Gortan-Carlin, Ivana Paula ; Bačić Irena Udžbenik glazbene kulture u razrednoj nastavi i glazbena kreativnost // Izobraževanje za 21. stoletje: Ustvarjalnost v vzgoji in izobraževanju / Hozjan, Dejan (ur.). Koper: Univerzitetna založba Annales, 2014. str. 345-353

Podaci o odgovornosti

Gortan-Carlin, Ivana Paula ; Bačić Irena

hrvatski

Udžbenik glazbene kulture u razrednoj nastavi i glazbena kreativnost

U Republici se Hrvatskoj predmet Glazbena kultura tijekom razredne nastave provodi od prvog do trećeg razreda. Sastoji se od četiri nastavna područja: pjevanja, sviranja, slušanja glazbe i elemenata glazbene kreativnosti. U radu se nastoji odgovoriti na pitanje potiču li udžbenici Glazbene kulture kreativnost ili je koče sadržajem kojega nude. Prema Nastavnom planu i programu za osnovnu školu (NN 2006: 6769), u razrednu nastavu nije potrebno uvoditi notno pismo, glazbeno-teorijske sadržaje, kao ni udžbenike i radne bilježnice jer je glazba „u nižim razredima osnovne škole idealno područje za snažno poticanje pozitivnih emocija, osjećaja pripadnosti, zajedništva i snošljivosti./…/Djeca u razrednoj nastavi neka pjevaju, neka slušaju odabranu glazbu i neka se igraju (ritmiziraju imitirajući učitelja, plešu, kreću se na glazbu, improviziraju, sviraju i sl.).“ Da bi poticali ili podržavali učeničku kreativnost, učitelji razredne nastave trebali bi i sami biti kreativni, a moraju posjedovati i određene glazbene kompetencije. Ovaj se rad temelji na analizi Plana i programa Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske i odobrenih udžbenika koji su u uporabi od školske godine 2010./11. do danas (šk. god. 2013./14.). U analizi su korištene metode komparacije i deskripcije ; uspoređuju se i opisuju sadržaji udžbenika i Nastavnog plana i programa te sadržaji koje navode metodike Glazbene kulture.

glazbena kultura, udžbenici glazbe, kreativnost, dječje pjesme, razredna nastava

nije evidentirano

engleski

Music Textbook in Lower Primary School Teaching and Musical Creativity

nije evidentirano

music, music textbooks, creativity, children songs, class teaching

nije evidentirano

Podaci o prilogu

345-353.

objavljeno

Podaci o knjizi

Izobraževanje za 21. stoletje: Ustvarjalnost v vzgoji in izobraževanju

Hozjan, Dejan

Koper: Univerzitetna založba Annales

2014.

978-961-6862-74-5

Povezanost rada

Pedagogija, Znanost o umjetnosti