Udžbenik glazbene kulture u razrednoj nastavi i glazbena kreativnost (CROSBI ID 51287)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Gortan-Carlin, Ivana Paula ; Bačić Irena
hrvatski
Udžbenik glazbene kulture u razrednoj nastavi i glazbena kreativnost
U Republici se Hrvatskoj predmet Glazbena kultura tijekom razredne nastave provodi od prvog do trećeg razreda. Sastoji se od četiri nastavna područja: pjevanja, sviranja, slušanja glazbe i elemenata glazbene kreativnosti. U radu se nastoji odgovoriti na pitanje potiču li udžbenici Glazbene kulture kreativnost ili je koče sadržajem kojega nude. Prema Nastavnom planu i programu za osnovnu školu (NN 2006: 6769), u razrednu nastavu nije potrebno uvoditi notno pismo, glazbeno-teorijske sadržaje, kao ni udžbenike i radne bilježnice jer je glazba „u nižim razredima osnovne škole idealno područje za snažno poticanje pozitivnih emocija, osjećaja pripadnosti, zajedništva i snošljivosti./…/Djeca u razrednoj nastavi neka pjevaju, neka slušaju odabranu glazbu i neka se igraju (ritmiziraju imitirajući učitelja, plešu, kreću se na glazbu, improviziraju, sviraju i sl.).“ Da bi poticali ili podržavali učeničku kreativnost, učitelji razredne nastave trebali bi i sami biti kreativni, a moraju posjedovati i određene glazbene kompetencije. Ovaj se rad temelji na analizi Plana i programa Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske i odobrenih udžbenika koji su u uporabi od školske godine 2010./11. do danas (šk. god. 2013./14.). U analizi su korištene metode komparacije i deskripcije ; uspoređuju se i opisuju sadržaji udžbenika i Nastavnog plana i programa te sadržaji koje navode metodike Glazbene kulture.
glazbena kultura, udžbenici glazbe, kreativnost, dječje pjesme, razredna nastava
nije evidentirano
engleski
Music Textbook in Lower Primary School Teaching and Musical Creativity
nije evidentirano
music, music textbooks, creativity, children songs, class teaching
nije evidentirano
Podaci o prilogu
345-353.
objavljeno
Podaci o knjizi
Izobraževanje za 21. stoletje: Ustvarjalnost v vzgoji in izobraževanju
Hozjan, Dejan
Koper: Univerzitetna založba Annales
2014.
978-961-6862-74-5