Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ispitivanje utjecaja priminga različitih emocionalnih ekspresija na pažnju (CROSBI ID 609884)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Marin, Hrvoje ; Valerjev, Pavle Ispitivanje utjecaja priminga različitih emocionalnih ekspresija na pažnju // XX Naučni skup Empirijska istraživanja u psihologiji. Beograd: Institut za psihologiju i laboratorija za eksperimentalnu psihologiju , Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu, 2014. str. 33-34

Podaci o odgovornosti

Marin, Hrvoje ; Valerjev, Pavle

hrvatski

Ispitivanje utjecaja priminga različitih emocionalnih ekspresija na pažnju

U zadacima detekcije mete, pop-out efekt (efekt iskakanja) se odnosi na automatsko uočavanje ciljnog podražaja u polju distraktora. Pažnja je nesvjesno i automatski privučena na metu. Neka istraživanja sugeriraju da je moguća manipulacija tog efekta primingom odgovarajucih obilježja podražaja. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi da li se različite emocionalne ekspresije mogu koristiti kao obilježje podražaja te može li se njima uvjetovati priming. Također, nastojalo se utvrditi postoje li razlike uvremenima odgovora na podražaj i broju grešaka s obzirom na obilježje podražaja i s obzirom na spol. Ovo istraživanje baziralo se na paradigmi koju su osmislili Bravo i Nakayama. U istraživanju korišten je faktorski eksperimentalni nacrt miješanog tipa. Nezavisne varijable bile su facijalne ekspresije emocija (srdžba, sreca, strah), način prezentacije podražaja(blokirana ili miješana situacija) te spol sudionika. Vrijeme odgovora i proporcija pogrešaka bile su zavisne varijable. Uzorak je brojio 24 ispitanika. Rezultati istraživanja ukazuju da postoji značajan efekt priminga. Utvrđeno je da ispitanici reagiraju brže u situaciji s emocionalnim primingom nego u situaciji bez emocionalnog priminga (F=53, 32 df=1, p<0, 01) dok razlika za broj pogrešaka s obzirom na emocionalni priming (F=2, 578 df=2, p>0, 10) nije utvrđena. Takvi rezultati upućuju da se kod ispitanika može pojačati usmjerenost pažnje na emocionalne podražaje uz odgovarajuci priming što smanjuje ispitanikovo vrijeme odgovora. Nadalje, rezultati upucuju da je efekt emocionalne ekspresije ciljnog podražaja na vrijeme odgovora znacajan (F=4, 17 df=2, p<0, 05). Generalno gledajući, ispitanici imaju brže odgovore na uplašena lica te imaju manji broj pogrešaka u odnosu na sretna lica. Vrijeme odgovora i broj pogrešaka na ljuta lica se nije razlikovalo od vremena odgovora i broju pogrešaka ni na sretna ni na uplašena lica. Rezultati ukazuju da ne postoje razlike između muškaraca i žena u vremenu odgovora (F=2, 22, df=1, p>0, 05) i broju pogrešaka (F=2, 51, df=1, p>0, 05).

pop-out efekt ; pažnja ; priming ; emocionalne ekspresije

nije evidentirano

engleski

The priming effect of different emotional expressions on attention

nije evidentirano

pop-out effect ; attention ; priming ; emotional expressions

nije evidentirano

Podaci o prilogu

33-34.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XX Naučni skup Empirijska istraživanja u psihologiji

Beograd: Institut za psihologiju i laboratorija za eksperimentalnu psihologiju , Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu

978-86-88803-47-2

Podaci o skupu

XX Naučni skup Empirijska istraživanja u psihologiji

predavanje

28.03.2014-30.03.2014

Beograd, Srbija

Povezanost rada

Psihologija