Pregled bibliografske jedinice broj: 693159
Motivacija za učiteljski poziv, zadovoljstvo studijem i zadovoljstvo izborom zanimanja
Motivacija za učiteljski poziv, zadovoljstvo studijem i zadovoljstvo izborom zanimanja // Magistra Iadertina, 8 (2013), 1; 7-26 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 693159 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacija za učiteljski poziv, zadovoljstvo studijem i zadovoljstvo izborom zanimanja
(Motivation for the Teaching Profession, Satisfaction with the Studying, and Satisfaction with the Choice of Profession)
Autori
Šimić Šašić, Slavica ; Klarin, Mira ; Grbin, Kristina
Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 8
(2013), 1;
7-26
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
motivacijski čimbenici izbora učiteljskog zanimanja ; zadovoljstvo studijem ; zadovoljstvo izborom učiteljske profesije
(motivational factors of students' choice of the teaching profession ; satisfaction with the study ; satisfaction with the choice of the teaching profession)
Sažetak
Istraživanja pokazuju da je kvaliteta učitelja najvažniji pojedinačni čimbenik obrazovnog uspjeha učenika. Iako buduće učitelje na izbor profesije motiviraju prvenstveno intrinzični razlozi, veliko radno opterećenje, male plaće, problemi s učeničkom disciplinom i negativna slika o učiteljskoj profesiji glavni su razlozi koji bi ih mogli navesti na odustanjanje od učiteljske profesije. Provedenim istraživanjem željelo se utvrditi koji su motivacijski čimbenici važni za izbor učiteljskog zanimanja, zadovoljstvo studijem i izborom profesije, kao i mijenja li se važnost motivacijskih čimbenika i zadovoljstvo s obzirom na godinu studija. Na kraju se željelo provjeriti doprinose li motivacijski čimbenici i zadovoljstvo studijem objašnjenju zadovoljstva izborom profesije. U ispitivanju je sudjelovalo 179 studenata svih pet godina učiteljskog studija na Sveučilištu u Zadru. Studenti su ispunili Upitnik čimbenika koji utječu na izbor učiteljske profesije (FIT- choice) i odgovorili na dva pitanja o zadovoljstvu studijem i zadovoljstvu izborom učiteljske profesije. Rezultati su pokazali da su najvažniji čimbenici izbora učiteljske profesije privlačnost rada s djecom, mogućnost djelovanja na budućnost djece i intrinzična vrijednost poučavanja, kao i vjerovanja da je učiteljski posao težak te da zahtijeva visoku stručnost. Najmanje važni čimbenici su mobilnost zanimanja, plaća i drugi izbor, odnosno činjenica da dijelu studenata učiteljski studij nije bio prvi izbor. Utvrđeno je također da su studenti zadovoljni izborom profesije ali i studijem. Neki motivacijski čimbenici (rad s djecom, percepcija vlastitih sposobnosti, utjecaj drugih i sigurnost zaposlenja) kao i zadovoljstvo izborom profesije pokazuju neke razlike s obzirom na godinu studija, s glavnom tendencijom javljanja zabrinutosti i smanjenja zadovoljstva kod studenata završne godine. Na kraju smo utvrdili da su neki motivacijski čimbenici kao i zadovoljstvo studijem značajni prediktori zadovoljstva izborom učiteljske profesije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts
- OAIster
- Base - Bielefeld Academic Search Engine
- ScientificCommons