Utjecaj modela poslovne izvrsnosti na konkurentsku prednost hrvatskih poduzeća (CROSBI ID 385658)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Zdrilić, Ivica
Lamza-Maronić, Maja
hrvatski
Utjecaj modela poslovne izvrsnosti na konkurentsku prednost hrvatskih poduzeća
Približavanje cilju postizanja organizacijske, odnosno poslovne izvrsnosti jest ideja kako je kontinuirano poboljšavanje organizacije na svim njenim segmentima jedini izvor održivih konkurentskih prednosti. Stoga je nužno stalno poboljšavati organizaciju kako bi se postalo i ostalo izvrsnim poduzećem. Današnja poduzeća trebaju novi pristup koji će mu omogućiti dovoljno konkurentskih snaga, kroz evolutivne i radikalne promjene s daljnjim ciljem kontinuiranog poboljšanja. Zato je potrebno poduzeće promatrati kao organizaciju, odnosno dinamički sustav čija je osnovno obilježje promjena, a osnovna aktivnost zadovoljavanje potreba svih interesnih skupina. Kako bi organizacija postigla ovaj cilj potrebna je stalna aktivnost i briga o vlastitoj organizaciji, promjenama u organizaciji i razvoju. Upravo sustavni pristup kroz modele poslovne izvrsnosti to omogućuje. Da bi ovaj pristup bio uspješan, potrebno je organizacijsku kulturu poduzeća dovesti na razinu koja će omogućiti uspješnu primjenju modela poslovne izvrsnosti kroz cijelu organizaciju. Stoga je organizacijska kultura jedan od ključnih preduvjeta za uspješnu primjenu modela, a samim time i uspješnost promjena. Rezultati uspješne primjene modela trebali bi omogućiti postizanje održive konkurentske prednosti. Provedeno empirijsko istraživanje na 106 hrvatskih poduzeća koja zapošljavaju više od 250 zaposlenika pokazalo je ispravnost primjene modela poslovne izvrsnosti. Naime, osim što je povrđena temeljna istraživačka hipoteza o utjecaju modela poslovne izvrsnosti na konkurentsku prednost hrvatskih poduzeća, potvrđene su sve tri pomoćne hipoteze koje su se odnosile na: • Pozitivan utjecaj informacijske tehnologije (kao kategorije modela poslovne izvrsnosti) i analize informacija na rezultate poslovanja odnosno veću razinu konkurentske prednosti poduzeća. • Pozitivan utjecaj upravljanja dokumentacijom (kao kategorije modela poslovne izvrsnosti) na rezultate poslovanja odnosno veću razinu konkurentske prednosti poduzeća. • Pozitivan utjecaj organizacijskih promjena i organizacijske kulture (kao kategorije modela poslovne izvrsnosti) na rezultate poslovanja odnosno veću razinu konkurentske prednosti poduzeća. Kao temeljni zaključak, s teorijskog i praktičnog aspekta, nameće se pozitivan utjecaj primjene modela poslovne izvrsnosti u praksi hrvatskih poduzeća jer se time omogućuju bolji rezultati poslovanja, odnosno veća razina konkurentske prednosti.
Poslovna izvrsnost; modeli poslovne izvrsnosti; konkurentska prednost; hrvatska poduzeća
nije evidentirano
engleski
Effect of business excellence models on competitive advantage of Croatian companies
nije evidentirano
Business excellence; Business excellence models; competitive advantage; Croaian companies
nije evidentirano
Podaci o izdanju
263
05.04.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet u Osijeku
Osijek