Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Determination of the competitive abilities of liner container service (CROSBI ID 385587)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Karmelić , Jakov Determination of the competitive abilities of liner container service / Kos , Serđo (mentor); Rijeka, Pomorski fakultet u Rijeci, . 2014

Podaci o odgovornosti

Karmelić , Jakov

Kos , Serđo

engleski

Determination of the competitive abilities of liner container service

U teorijskom dijelu disertacije iznose se teorijske značajke linijskog kontejnerskog brodarstva s detaljnom strukturom svjetskih kontejnerskih kapaciteta i prometa.Istražuju se postupci i faze projektiranja linijskog kontejnerskog servisa i donosi njihova tipologija.Zaključuje se da se linijski kontejnerski servisi obzirom na opseg i način pružanja prijevozne usluge mogu kategorizirati u direktne i indirektne servise "od luke do luke" i direktne i indirektne servise "od vrata do vrata".Nakon sprovedenog istraživanja kriterija za vrednovanje linijskih kontejnerskih servisa zaključuje se da ne postoje općeprihvaćeni kriteriji , te se sprovodi anketiranje pomorskih agenata u svijetu i u Hrvatskoj s ciljem prikupljanja fonda kriterija i rangiranja kriterija iz perspektive korisnika.Na temelju znanstvene metodologije sintetiziraju se odabrani kvantitativni i kvalitativni kriteriji koji odražavaju tehnološko-organizacijska obilježja obavljanja multimodalne prijevozne usluge od strane brodara.Pet odabranih kriterija su: ekonomsko-komercijalni, kriterij pouzdanosti i kontinuiteta, kriterij raspoloživosti, dokumentacijski kriterij i kriterij odnosa s korisnicima.Svaki kriterij ima svoje podkriterije.Donosi se prijedlog modela višekriterijske optimizacije linijskog kontejnerskog srvisa AHP metodom , a koji ima cilj iz perspektive korisnika odabrati najbolji tip servisa u odnosu na četiri ponuđene alternative , na osnovu odabranih pet osnovnih krioterija s dvadeset i četiri potkriterija.Rezultat modela ukazuje na zaključak da je direktni servis "od vrata do vrata" najbolja varijanta za korisnika.Predloženi model može poslužiti svim subjektima uključenim u multimodalnom prijevozu tereta u prihvaćanju univerzalnih tehnološko- organizacijskih sastavnica multimodalne prijevozne usluge i njegovih kvantitativnih i kvalitativnih kriterija i potkriterija, s detaljnim načinonm utvrđivanja relativne važnosti (pot)kriterija i relativne preferencije alternativa.Ovakav model može se koristiti u praksi te se može prilagođavati drugačijim konkretnim situacijama (proširivanje kriterija s potkriterijima i alternativama , anketiranje stvarnih korisnika na različitim tržištima , itd.).donosi se i benchmarking model konkurentnosti linijskog kontejnerskog servisa koji predstavlja standard linijskog kontejnerskog servisa i na osnovu kojeg brodar može redovito vršiti inetrna i eksterna mjerenja konkurentnosti , s ciljem poboljšanja uočenih slabosti i stalnog unapređenja obavljanja linijskog servisa.

liner container service; competitivness; operator; AHP

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

272

12.03.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Pomorski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport