Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 691778

Određivanje konkurentskih sposobnosti linijskog kontejnerskog servisa


Karmelić , Jakov
Određivanje konkurentskih sposobnosti linijskog kontejnerskog servisa 2014., doktorska disertacija, Pomorski fakultet, Rijeka


Naslov
Određivanje konkurentskih sposobnosti linijskog kontejnerskog servisa
(Determination of the competitive abilities of liner container service)

Autori
Karmelić , Jakov

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Pomorski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
12.03

Godina
2014

Stranica
272

Mentor
Kos , Serđo

Ključne riječi
Linijski kontejnerski servis; konkurentnost; brodar; AHP metoda
(Liner container service; competitivness; operator; AHP)

Sažetak
U teorijskom dijelu disertacije iznose se teorijske značajke linijskog kontejnerskog brodarstva s detaljnom strukturom svjetskih kontejnerskih kapaciteta i prometa.Istražuju se postupci i faze projektiranja linijskog kontejnerskog servisa i donosi njihova tipologija.Zaključuje se da se linijski kontejnerski servisi obzirom na opseg i način pružanja prijevozne usluge mogu kategorizirati u direktne i indirektne servise "od luke do luke" i direktne i indirektne servise "od vrata do vrata".Nakon sprovedenog istraživanja kriterija za vrednovanje linijskih kontejnerskih servisa zaključuje se da ne postoje općeprihvaćeni kriteriji , te se sprovodi anketiranje pomorskih agenata u svijetu i u Hrvatskoj s ciljem prikupljanja fonda kriterija i rangiranja kriterija iz perspektive korisnika.Na temelju znanstvene metodologije sintetiziraju se odabrani kvantitativni i kvalitativni kriteriji koji odražavaju tehnološko-organizacijska obilježja obavljanja multimodalne prijevozne usluge od strane brodara.Pet odabranih kriterija su: ekonomsko-komercijalni, kriterij pouzdanosti i kontinuiteta, kriterij raspoloživosti, dokumentacijski kriterij i kriterij odnosa s korisnicima.Svaki kriterij ima svoje podkriterije.Donosi se prijedlog modela višekriterijske optimizacije linijskog kontejnerskog srvisa AHP metodom , a koji ima cilj iz perspektive korisnika odabrati najbolji tip servisa u odnosu na četiri ponuđene alternative , na osnovu odabranih pet osnovnih krioterija s dvadeset i četiri potkriterija.Rezultat modela ukazuje na zaključak da je direktni servis "od vrata do vrata" najbolja varijanta za korisnika.Predloženi model može poslužiti svim subjektima uključenim u multimodalnom prijevozu tereta u prihvaćanju univerzalnih tehnološko- organizacijskih sastavnica multimodalne prijevozne usluge i njegovih kvantitativnih i kvalitativnih kriterija i potkriterija, s detaljnim načinonm utvrđivanja relativne važnosti (pot)kriterija i relativne preferencije alternativa.Ovakav model može se koristiti u praksi te se može prilagođavati drugačijim konkretnim situacijama (proširivanje kriterija s potkriterijima i alternativama , anketiranje stvarnih korisnika na različitim tržištima , itd.).donosi se i benchmarking model konkurentnosti linijskog kontejnerskog servisa koji predstavlja standard linijskog kontejnerskog servisa i na osnovu kojeg brodar može redovito vršiti inetrna i eksterna mjerenja konkurentnosti , s ciljem poboljšanja uočenih slabosti i stalnog unapređenja obavljanja linijskog servisa.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
112-1121722-3066 - ISTRAŽIVANJE KORELACIJE MARITIMNO-TRANSPORTNIH ELEMENATA U POMORSKOM PROMETU (Serđo Kos, )

Ustanove
Pomorski fakultet, Rijeka