Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj stupnja edukacije i radnog iskustva na prihvaćanje psihičkog bolesnika (CROSBI ID 385476)

Ocjenski rad | diplomski rad

Rade, Zdenka Utjecaj stupnja edukacije i radnog iskustva na prihvaćanje psihičkog bolesnika / Ilakovac, Vesna (mentor); Osijek, Medicinski fakultet Osijek, . 2013

Podaci o odgovornosti

Rade, Zdenka

Ilakovac, Vesna

hrvatski

Utjecaj stupnja edukacije i radnog iskustva na prihvaćanje psihičkog bolesnika

Cilj istraživanja. Utvrditi utjecaj razine obrazovanja i radnog iskustva na znanje, stavove i socijalno prihvaćanje psihičkog bolesnika. Nacrt studije. Ispitanici su s obzirom na razinu obrazovanja i duljinu radnog iskustva podijeljeni u 5 skupina. Kriterij isključivanja su bile medicinske sestre s psihijatrije. Ispitanici i metode. Uključeno je 230 ispitanika. Ispitanici su bili učenici medicinske škole, studenti Studija sestrinstva i medicinske sestre iz KBC-a Osijek. Korišteni alat je bio upitnik stavova prema psihičkim bolesnicima, ljestvica znanja i socijalne distance prema psihičkim bolesnicima. Rezultati. Najviše znanja su pokazali prvostupnici/vms, a najmanje medicinske sestre. S obzirom na razinu obrazovanja i duljinu radnog staža, stavovi nisu bili sukladni edukaciji niti iskustvenom znanju. Najmanje pozitivnih stavova iskazale su prvostupnice/vms, i medicinske sestre, a najviše učenici bez radnog iskustva. Socijalna distanca je prihvatljiva samo do razine konvencionalne komunikacije, dok rastom emocionalnog uključivanja u privatni život značajno opada. Zaključak. Ispitanici s većom razinom obrazovanja pokazali su najviše znanja o psihičkim poremećajima, . Iskazano ukupno veće znanje svih ispitanika pokazalo je povezanost s pozitivnijim stavovima. Međutim, kod duljine radnog staža uočena je manje jaka, ali negativna povezanost sa stavom. Socijalna distanca bila je razmjerno jednaka za sve ispitanike s tendencijom povećanja što je emocionalni doživljaj ispitanika bio veći prema uključivanju u privatni život. Ovaj podatak upućuje na potrebu kontinuiteta u edukaciji, drugim riječima potrebu stalnog osvježavanja znanja.

iskustvo; medicinske sestre; obrazovanje; psihički bolesnik; socijalna distanca

nije evidentirano

engleski

The impact of the educational level and work experience on the acceptance of the mentally ill patients

nije evidentirano

experience; nurses; education; mentally ill; social distance; attitudes

nije evidentirano

Podaci o izdanju

41

22.02.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Medicinski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti