Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Jerolim Miše (1890-1970) u hrvatskome slikarstvu i likovnoj kritici (CROSBI ID 385452)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Šeparović, Ana Jerolim Miše (1890-1970) u hrvatskome slikarstvu i likovnoj kritici / Dulibić, Frano (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2014

Podaci o odgovornosti

Šeparović, Ana

Dulibić, Frano

hrvatski

Jerolim Miše (1890-1970) u hrvatskome slikarstvu i likovnoj kritici

Specifičnost opusa Jerolima Miše (1890–1970) 1910-ih proizašla je iz kompleksnoga spoja simbolističkih i secesijskih te pojave progresivnih ekspresionističkih obilježja, koja su se u njega javila na podlozi utjecaja bečke moderne i uz poticaje u tradiciji slikarstva ikona. Socijalnom komponentom u svojim djelima dao je važan prinos građanskoj opciji traganja za našim izrazom 1930-ih. Sredinom 1950-ih dosegnuvši prag lirske apstrakcije, odnosno strukturiranoga pejzaža, Miše zaustavlja proces apstrahiranja i vraća se čvršćim realističkim polazištima. Njegova likovna kritika određena je podlogom u estetici Nietzschea i Bergsona, a kriteriji likovne procjene bitno su određeni zahtjevom za „objektivacijom“ kao mimetičkim načelom. Pokazano je kako je bio jedan od glavnih ideologa Grupe nezavisnih. Pri razmatranju Mišine književnosti i kritike uočili smo mnogobrojne analogije i prožimanja s njegovom slikarskom praksom, kao pokazatelja jedinstvene estetičke podloge. Ovim istraživanjem Mišin je opus prvi put sagledan cjelini, obuhvaćena su sva njegova slikarska djela, grafičko-oblikovna rješenja, a prvi su put okupljeni i svi njegovi tekstovi (likovne kritike, književni uradci, pisma i eseji o umjetnosti) te je prvi put cjelovito sagledana uloga Miše kao likovnoga kritičara. Na nov su način sagledane faze djelovanja, uočene dosad nepoznate sfere utjecaja i otklonjeni nesporazumi struke u odnosu na njegov opus, koji je sada prvi put razmatran u rodnom i antimodernističkome ključu, što je pomoglo u sagledavanju hrvatske umjetnosti 1. pol. 20. st. u novom svjetlu.

Jerolim Miše; hrvatsko slikarstvo prve polovine 20. stoljeća; secesijski ekspresionizam; magični realizam; kolorizam; intimizam; Proljetni salon; Grupa nezavisnih umjetnika; Grupa trojice; likovna kritika; antimodernizam

nije evidentirano

engleski

The Place of Jerolim Miše (1890-1970) in Croatian Painting and Art Criticism

nije evidentirano

Jerolim Miše; Croatian painting in the first half of the 20th century; Secessionist expressionism; Magic realism; Intimism; The Spring Salon; The Group of Three; The Independent Artists Group; art criticism; Antimodernism

nije evidentirano

Podaci o izdanju

303

25.02.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Povijest umjetnosti